اخبارترکیه

نقشه ترورداوود اوغلو لو رفت / مظنونین داعشی دستگیر شدند

پلیس ترکیه سه مظنون داعشی که در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌ای انتحاری علیه نخست‌وزیر این کشور بودند را بازداشت کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه دیلی صباح، براساس بیانیه منتشر شده از سوی استاندار قونیه،‌ شش مظنون که گفته می‌شد منطقه را برای انجام یک انفجار انتحاری علیه احمد داووداوغلو، نخست وزیری ترکیه مورد بررسی قرار می‌دادند،‌ در جریان انجام اقدامات امنیتی که برای بازدید وی صورت گرفت،‌ دستگیر شدند.
خبرگزاری دوغان ترکیه نیز گزارش داد، که تعداد مظنونان سه تن بود که در حال جستجوی منطقه مورد نظر برای اجرای یک عملیات انتحاری بودند و در جریان انجام تدابیر حفاظتی و امنیتی پیش از حضور یافتن داوداوغلو بازداشت شدند. این افراد طی عملیات جستجو و بازرسی پلیس از سه آدرسی که پیشتر شناسایی شده بود، دستگیر شدند. همچنین طی بازرسی‌ها اسنادی که به گروه تروریستی داعش تعلق داشته است نیز کشف و ضبط شد.

پلیس در گذشته سه آدرس را مورد بررسی قرار داده بود و این سه تن را دستگیر کرد. اسناد متعلق به یک سازمان تروریستی نیز در جریان این تحقیق و تفحص کشف شد.

مظنونان از سوی “عیسی الف”، که خودش سوری است، رهبری می‌شدند.
نخست وزیر ترکیه برای شرکت در چندین رویداد شامل حضور در مراسم اعلام قونیه به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۶ در این استان حضور داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا