آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در آب های شمال اقیانوس هند و دریای عمان

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه به مدت چهار روز در آب‌های شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز چهارشنبه در نشست خبری اظهارداشت: رزمایش مشترک بین کشورهای ایران روسیه و چین از روز جمعه به مدت ۴ روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می کنند و لذا برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده که در جهت ایجاد امنیت آبراه‌های بین المللی به ویژه در این منطقه کلیدی همواره تلاش کرده است، افزود: این رزمایش هم در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران و روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای جهان خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت.

سردار شکارچی همچنین گفت: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا