آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر توافقات فیمابین تأکید و ابراز امیدواری کرد که نشست کمیسیون مشترک کنسولی بزودی در باکو برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و «جیحون بایراموف» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) هشتم بهمن ماه تلفنی درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو به دیدار روسای جمهور دو کشور و همچنین سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو و سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران اشاره کرد و آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند.

گفتنی است رستم قاسمی وزیر راه در هفته گذشته سفری به باکو داشت و «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز به تهران سفر و ضمن دیدار با وزیر دفاع با آیت‌الله رئیسی نیز دیدار کرد.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، مراتب دعوت آیت‌الله رئیسی از رئیس جمهور آذربایجان برای سفر به ایران را به همتای خود ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توافقات و پروژه‌های عمرانی مشترک بین دو کشور، همچنین سایر موافقتنامه‌های همکاری، ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این توافقات را یادآور شد.

امیرعبداللهیان همکاری دولت آذربایجان در انتقال جمعی از ایرانیان زندانی در آذربایجان به ایران را خوب و قابل تقدیر خواند و ابراز امیدواری کرد نشست کمیسیون مشترک کنسولی بین دو کشور بزودی در باکو برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا