آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

مراسم هولوکاست در باکو با تاکید بر تسلط صهیونیسم بر جمهوری آذربایجان

مراسم یادبود هولوکاست در باکو با همکاری سفارت های رژیم صهیونیستی و هلند در باکو و "مرکز تحقیقات مناسبات بین المللی" ریاست جمهوری آذربایجان روز 27 ژانویه در دانشگاه دیپلماسی آذربایجان برگزار شد که حضور نداشتن دانشجویان در این مراسم نشان می دهد این مراسم رسمی بیشتر برای تاکید بر تسلط سیاسی رژیم صهیونیستی بر حاکمیت در جمهوری آذربایجان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، در این مراسم که تحت عنوان “مبارزه با یهودستیزی، سخنان نفرت آلود، نژادپرستی و دیگرهراسی به منظور حفظ بشریت” برگزار شد، جرج دیک، سفیر رژیم صهیونیستی و پائولین ایزما، سفیر هلند و ولادانکا آندریوا، نماینده سازمان در باکو و آناتولی رافائیلوف، نماینده یهودی در مجلس جمهوری آذربایجان و عاصم ملازاده، نماینده این مجلس ، فرید شفی اف، رییس هیات مدیره مرکز تحلیل مناسبات بین المللی ریاست جمهوری آذربایجان و تعدادی مقام دولتی و دیپلمات حضور داشتند. پیام تصویری آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به این مراسم ارایه شد.
نماینده مقیم سازمان ملل در باکو برگزاری یادبود قربانیان هولوکاست در جمهوری آذربایجان و مبارزه این کشور با این قبیل اعمال و یهودستیزی را ستود و نقش جمهوری آذربایجان در برگزاری همایش ها و نشست های مهم بین المللی برای گفتگوی ادیان و تمدن ها را مهم دانست!
جرج دیک سفیر رژیم صهیونیستی در باکو نیز با اشاره به تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص انکار کنندگان هولوکاست در روز 20 ژانویه ، از جمهوری آذربایجان بخاطر حمایت از این قطعنامه تشکر کرد و گفت این روز همچنین به مبارزه کنندگان با هولوکاست از جمله آذربایجانی ها تعلق دارد. ( اشتباه جمله از خود آذرتاج است). عین جمله:
Səfir bu günün həm də Holokostla mübarizə aparmış bütün şəxslərə, o cümlədən azərbaycanlılara həsr olduğunu da vurğulayıb.

فرید شفی اف، رییس هیات مدیره مرکز تحلیل مناسبات بین المللی ریاست جمهوری آذربایجان نیز بر اهمیت برگزاری این مراسم در باکو برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه (!) تاکید کرد و گفت مرکز تحلیل مناسبات بین المللی گزارشی تحت عنوان ” آذربایجان هراسی در ارمنستان” را تهیه کرده است.
پائولین ایزما ، سفیر هلند در جمهوری آذربایجان نیز بخاطر برگزاری مراسم یادبود هولوکاست در باکو تشکر کرد و گفت :« به مناسبت روزهای یادبود قربانیان هولوکاست طی 24 تا 30 ژانویه، پویش رسانه ای اجتماعی مشترک نمایندگی سازمان ملل و سفارتخانه های هلند و اسراییل در باکو برگزار شده است و در چارچوب این پویش، قطعاتی از هفت شخصیت مشهور آذربایجانی درباره “آنا فرانکلین” منتشر شده است.
در این مراسم لئو زاخارویچ شووارتس، شهروند آذربایجانی نجات یافته از فاجعه هولوکاست به بیان خاطراتش پرداخت! شوارتس که اصالتا از اوکراین است و اکنون در باکو زندگی می کند، درباره جمعیتی سه هزار نفره یهودی که بطور کامل توسط فاشیسم آلمان نابود شد، سخن گفت و افزود گرچه خانواده ام با هولوکاست مواجه شدند، من خودم معجزه وار از هولوکاست نجات یافتم!
سپس در جلسه کاری با حضور نمایندگان مرکز تحقیقاتی وابسته به دولت ( مرکز تحقیقات مناسبات بین المللی ریاست جمهوری آذربایجان)، مجلس و جامعه مدنی درباره تدابیر لازم برای مبارزه با جریان های زیانبار و اجرای بیانیه اتحادیه بین المللی گرمیداشت هولوکاست درباره یهودستیزی تبادل نظر شد.
این مراسم با ارایه ابتکار “حافظان گرامیداشت” و معرفی افرادی که حکایت شوارتس را به نسل های آینده منتقل خواهند کرد، به پایان رسید!
همچنین به گزارش آذرتاج، جرج دیک سفیر رژیم صهیونیستی در باکو پیش از برگزاری این مراسم به خبرنگاران گفت که ما همچنین یاد 300 هزار آذربایجانی جان باخته در مبارزه با فاشیسم یا گرامی می داریم.
سفیر رژیم صهیونیستی در باکو مدعی شد که جمهوری آذربایجان تنها کشور مسلمان است که میزبان جامعه پرجمعیت یهودی است! و این نشانه ارزش هایی است که جمهوری آذربایجان صاحب آن است و از آن حمایت می کند!!
جرج دیک با اشاره به اینکه امسال سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک آذربایجان و اسرائیل جشن گرفته می شود، گفت: «سال گذشته خانه تجارت آذربایجان در اسرائیل افتتاح شد. امیدوارم در آینده افتتاحیه سفارت را جشن بگیریم. امروزه آذربایجان تنها کشور جهان اسلام است که میزبان یک جامعه بزرگ یهودی است. این نشان دهنده ارزش هایی است که آذربایجان دارد و از آن حمایت می کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا