آذربایجاناخبارعمومی

مشاور حزب جبهه مردمی جمهوری آذربایجان که به اتهام ارتباط با جنبش گولن در زندان بسر می برد به قید وثیقه آزاد شد

جمهوری آذربایجان روز جمعه حکم یک فعال مخالف متهم به ارتباط با جنبش فتح الله گولن که به زندان محکوم شده بود تخفیف داد و وی را به قید وثیقه آزاد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اوخو.آذ، وکیل این فعال مخالف اعلام کرد :«دادگاه تجدید نظر باکو دو سال و یک ماه باقی مانده از حبس فایق امیرلی ، او را به قید وثیقه آزاد کرد.»

فایق امیرلی ، مشاور رئیس حزب جبهه مردمی (مخالفان) ،‌ اواخر ژوئیه به اتهام ارتباط جنبش گولن و «تحریک به تنفر به سه سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.»
این مخالف جمهوری آذربایجان ماه اوت بازداشت شده بود. بازرسان اعلام کردند کتاب های گولن در خودرو وی کشف شده است.
این فعال جمهوری آذربایجان که همچنین مسئول مالی نشریه اصلی مخالفان نیز است اعلام کرده بود کتاب ها توسط خود بازرسان در صندوق خودرو قرار داده شده بود.
سازمان گزارشگران بدون مرز اخیرا درمورد اوضاع جسمانی فایق امیروف به شدت ابراز نگرانی کرده و آزادی فوری وی را خواستار شده بود.
این کشور لائیک که اکثر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند ،‌ به ترکیه نزدیک است و علیه هواداران گولن ،‌ مبلغ ترکیه ای مستقر در آمریکا،‌ اقدام می کند. ترکیه گولن را عامل کودتای نظامی نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ می داند.
علی کریملی رئیس حزب جنبش مردمی جمهوری آذربایجان اعلام کرد مقامات این کشور سرکوب گسترده ای را علیه هواداران این حزب به اتهام ارتباط با گولن آغاز کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا