آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

بررسی اوضاع قره ‌باغ در گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان

وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان، روند اجرای توافقات صورت گرفته در نشست سه جانبه مسکو در خصوص قره باغ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در جریان مکالمه ‌تلفنی با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، مسائل مربوط به آغاز روند بازگشایی ارتباطات اقتصادی و حمل و نقلی در منطقه قره باغ را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، لاوروف و بایراموف در این گفت وگوی تلفنی، درباره نتایج نشست سران سه‌ کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 11 ژانویه سال 2021 (22 دی ماه) در مسکو و اجرای توافقات بدست آمده بین سه کشور در بالاترین سطح، از جمله حل و فصل مشکلات بشر دوستانه و روند اجرای اقدامات لازم برای بازگشایی انسداد ارتباطات حمل و نقلی و اقتصادی در منطقه قره باغ، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان برخی مسائل مهم در روابط دو کشور و دستورکار همکاری ‌های دوجانبه و بین‌ المللی را مورد بررسی قرار دادند.

در همین رابطه، کاخ کرملین نیز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست هفتگی خود با اعضای دائم شورای امنیت این کشور، نتیجه مذاکرات روز دوشنبه با «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را بررسی کرد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا