آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیقره باغقره باغگرجستان

رئیس اداره مسلمانان گرجستان: شهید سلیمانی شهید امت اسلام است

رامین ایگیدوف: شهید قاسم سلیمانی شهید امت اسلام است و متعلق به یک کشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رامین ایگیدوف رئیس اداره مسلمانان گرجستان با ارسال ویدئویی به وبینار بین المللی بزرگداشت مقام شامخ شهید سلیمانی، شهدای مدافع حرم و قره باغ با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی، با تقسیم بندی شهدا به دو گروه “شهدای وطن” و “شهدای امت”، عنوان کرد: «شهدایی مانند مبارز ابراهیم او و پولاد هاشم اف شهید وطن هستند و سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید امت محسوب می شود.»

وی افزود:« این شهدا، بخاطر مقام و درجه والای خود مورد احترام و توجه همگان قرار ندارند. بلکه هر چند از لحاظ نظامی نیز دارای رتبه و مقام بالایی بودند اما بسیارند افرادی که با درجات نظامی بالا در جنگ ها به شهادت رسیدند ولی اینگونه در ذهن ها باقی نماندند.»

ایگیدوف ادامه داد: «کیفیت زندگی این سرداران بسیار مهم بود. چنانچه از سربازان می شنویم شهید پولاد هاشم اف انسان با اخلاق، ساده و متواضعی بود، به طوری که وقتی از سوی دولت خانه ای به ایشان اهدا شد، وی این خانه را به خانواده شهید تقدیم کرد.»

وی با اشاره به کتاب هایی که در مورد زندگی شهید سلیمانی منتشر شده است، گفت: «اگر به زندگی شهید سلیمانی توجه کنیم در می یابیم که ایشان فردی با تقوا و پدری مهربان برای فرزندان خود و فردی دلسوز برای مردم بود و همیشه با سربازان و زیر دستان خود با تواضع برخورد می کرد. وی فردی ساده و بی آلایش بود و در میان مردم حضور پیدا می کرد و نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا افرادی که به دنبال عدالت و حق بودند ایشان را دوست داشتند.»

وی با اشاره به جاودانگی یاد شهدا در دلها افزود: «بعد از شهادت پولاد هاشم اف دیدیم که سربازان در جنگ قره باغ وی را الگوی خود قرار داده و بخشی از سرزمین های اشغالی را از دست ارامنه آزاد کردند. سردار شهید سلیمانی نیز در بسیاری از کشورهای اسلامی موجب شکل گیری اتحاد مردم و جلوگیری از نابودی آن کشورها به دست دشمنان اسلام شد. شهید سلیمانی شهید امت است و اختصاص به یک کشور ندارد، چنانچه به نظر بنده شهید پولاد هاشم اف نیز فقط شهید جمهوری آذربایجان نیست بلکه شهید تمام آذربایجانی های دنیاست.

ایگیدوف در پایان سخنان خود گفت: شهید فردی است که با خدا تجارت می کند و این تجارت با سایر تجارت ها متفاوت است. شهید جان عزیز خود را در راه خدا اهدا می کند و در مقابل آن، بهشت را برای خود تضمین می کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا