آذربایجاناخبار

تهدید اصلی برای حکومت آذربایجان، از داخل خواهد بود

هر از چند گاهی دیدگاه هایی در خصوص شکل گیری نیروهای خطرناک علیه دولت در درون حکومت آذربایجان منتشر می شود. جای شگفتی است که اینگونه دیدگاهها بعضا از سوی افراد و مقامات منتسب به دولت نیز مطرح می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ینی مساوات طی مقاله ای نوشت؛اخیرا قدرت حسن قلی اف نماینده مجلس ملی آذربایجان گفته است که خطر اصلی برای دولت آذربایجان از جانب روسیه می باشد و به همین خاطر دولت باید همه آن کسانی را که در کشور به نفع روسیه فعالیت می کنند، تحت کنترل خود قرار دهد. حتی سیاوش نوروزاف نماینده مجلس ملی و از اعضای حزب حاکم نیز از اظهارات قدرت حسن قلی اف حمایت کرده است…
در این میان زاهد اروج نماینده دیگر مجلس ملی و از چهره های منتسب به حکومت در این خصوص می گوید: « پاسخ دادن به این موضوع و اظهار نظر در خصوص آن با زبان ساده امکان پذیر نیست. چون اظهار نظر در این موضوع نیازمند تحلیل های گسترده، پژوهش ها و اطلاعات محرمانه است. اگر ما به ادعاهای اینچنینی در سال ۲۰۱۳ حمله و آن را مورد انکار قرار می دادیم، مثل الدار محموداف و تیم وی در سال های بعد رودروی ما قرار می گرفت و آنها کسانی بودند که از اعتماد رئیس جمهور سوء استفاده نموده و بر ضد قانون و منافع ملت حرکت نموده و در داخل حکومت برای خود یک امپراطوری تاسیس کرده بودند…
امروز خانم مهربان علی اوا به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب شده است. به گفته جناب علی حسن اف این انتصاب یک رویدادی است که می تواند همه طرفداران الهام علی اف را متحد نموده و حتی بر همه آنها رهبری نماید. هر نیروی که برای خود دنبال رهبری دیگر است، به خودش مربوط می شود. اینگونه افراد اگر در داخل اتاق های کاری خود طمع گرفتن کمک های مالی از کشورها و سازمان های خارجی را داشته باشند، این به منزله نابودی خود آنها است. در این مورد می توان حوادث سال ۲۰۰۵ را در نظر گرفت که یکی از وزرای کابینه دولت از پست خود برکنار شد. وزیری که با سفارت خانه های کشورهای مختلف ارتباط داشته و به فکر یک انقلاب و تغییر دولت در کشور بود.
به اعتقاد من، کسانی که در تیم شخص رئیس جمهور قرار گرفته اند، باید مطالبات مردم را به اجرا بگذارند و این، بهترین مسیر است. امروز رئیس جمهور کشور مان به کسانی که در حیطه کاری خود متخصص اند، اعتماد می نماید…»
همچنین، فرج قلی اف نماینده مجلس ملی و رئیس « حزب جنبش رستاخیز ملی آذربایجان» در این خصوص می گوید: « طبعا در میان حکومت آذربایجان چنین افرادی وجود دارند اما نیروهای امنیتی کشور اینگونه افراد را زیر نظر گرفته و تدابیر پیش گیرانه ای را به اجرا می گذارند. همین چند روز پیش گروهی از جاسوسان روسیه در میان ارتش آذربایجان فاش و دستگیر شدند. علاوه بر این، ممکن است که در میان منتسبان به حکومت نیز افراد مفسد، خرابکار و نیز کسانی که به فکر منافع خود هستند، وجود داشته باشد.
امروز در آذربایجان نقشه راه استراتژیکی تهیه شده است. اگر وزیری و یا مامور دولتی بر سر اجرای این نقشه ممانعت به عمل آورد، چنین افرادی عاملان ضد دولت و حکومت در درون حکومت هستند. چنین افرادی چه بخواهند و چه نخواهند به سیاست دولت ضربه می زنند. اینگونه افراد دیگر به منزله تیم دولت نیستند. بهترین تصمیم در باره آنها این است که از پست شان کنار گذاشته شوند. البته این معضل تنها مخصوص آذربایجان نبوده و ممکن است در همه کشورهای جهان صورت بگیرد. اما خوشبختانه تا کنون در کشومان در این زمینه حادثه آنچنان خطرناکی صورت نگرفته است. در آذربایجان زمانی که الیگارشی به پست و مقامی برسند، امکانات مالی و سیاسی آنها نیز افزایش می یابد. در نتیجه آن نیز دست به اقداماتی می زنند. کسانی که در صدد تصاحب غیر قانونی حکومت و دولت بوده اند، همواره دستگیر و مورد مجازات قرار گرفته اند…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا