آذربایجاناخبارعمومی

رییس جمهور آذربایجان ارتش این کشور را جزو ارتش های قدرتمند جهان خواند

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان گفت ارتش جمهوری آذربایجان نه تنها در میان ارتش های منطقه بلکه در مقیاس جهانی، از جمله ارتش های قدرتمند است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « ریاست جمهوری آذربایجان» ، الهام علی اف در پیامی به مناسبت سال نوی میلادی ، گفت : « توان نظامی ما در سال ۲۰۱۷ نیز در مرکز توجه قرار داشت. دشمن باید این را بداند. در آینده نیز برای تقویت ساختار ارتش هر کار لازم را انجام خواهیم داد. برای ارتش تجهیزات و سلاح ها و ابزارهای نوین جنگ خریداری می شود و در آینده نیز خریداری خواهد شد.»
الهام علی اف گفت : « مساله اصلی سیاست خارجی مان، حل عادلانه مساله قره باغ کوهستانی است. در سال ۲۰۱۷ گرچه نتیجه ای در زمینه حل این مساله حاصل نشد، اما مواضع  جمهوری  آذربایجان تقویت شد. باید در وهله نخست این را تاکید کنم که همه پرسی برگزار شده توسط رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی در دنیا به رسمیت شناخته نشد. کشورهای همسایه، اتحادیه اروپا و سایر کشورها این همه پرسی را به رسمیت نشناختند. »
علی اف افزود : « تمامی جامعه جهانی، قره باغ کوهستانی را جزئی جدایی ناپذیر از جمهوری آذربایجان می داند و این نیز طبیعی است. زیرا، قره باغ کوهستانی همواره جزئی از اراضی ما بوده است. در طول قرون متمادی ، ملت آذربایجان در این سرزمین زندگی کرده است.»
الهام علی اف همچنین در پیام خود به مناسبت سال نوی مسیحی با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۷ در جمهوری آذربایجان به عنوان « سال همبستگی اسلامی» اعلام شده بود، افزود : « جمهوری آذربایجان در این سال در چارچوب سازمان همکاری اسلامی بطور فعال حضور داشت و به توسعه و تقویت همبستگی اسلامی ، ارمغان ارزشمند خود را داد. همانطور که می دانید سال گذشته ( ۲۰۱۶) ، « سال چندفرهنگ گرایی» در  جمهوری  آذربایجان اعلام شده بود.  جمهوری  آذربایجان نقش ارزشمند خود را در گفتگوی میان ادیان و فرهنگ بازی می کند و فکر می کنم که در مقیاس جهانی به یکی از مراکز در این زمینه تبدیل شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا