آذربایجاناخبارایرانعمومی

سکوت معنی دار مقامات باکو در قبال هنجارشکنی های رسانه ای

خوشحالی رسانه ای همسایه شمالی کشورمان در قبال ماجرای اغتشاشات اخیر در برخی از شهرها و سکوت معنی دار مقامات دولتی باکو در برابر دخالت های رسمی و آشکار رسانه های این کشور در امور داخلی ایران از واگذاری ماموریت های جدید به جمهوری آذربایجان در قالب عملیات روانی حکایت داشته و عهدشکنی های پی در پی مقامات باکو را اثبات می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،همزمان با برپایی چند تجمع اعتراض آمیز در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران که در اقدامی از پیش طراحی شده توسط افراد ناشناس و مغرض به آشوب کشیده شد، برخی از رسانه های خبری کشورهای منطقه با تحت پوشش قرار دادن لحظه به لحظه این حادثه کوشیدند با سیاه نمایی در انعکاس واقعیات، نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان داده و عمق کینه و نفرت علیه مردم ایران را به نمایش بگذارند. به طوری که رسانه‌ها و فعالان خبری برخی کشورها از جمله عربستان سعودی و جمهوری آذربایجان از وقوع اغتشاشات در برخی از شهرهای ایران ابراز خرسندی کرده و خواستار حمایت از آن شدند.
در این بین برخی از سایت های خبری جمهوری آذربایجان که رفتار رسانه ای هنجارشکن و دور از عرف دیپلماتیک آنان بارها روابط و مناسبات تهران- باکو را تحت الشعاع خود قرار داده و هزینه هایی را متحمل دولت و مردم دو کشور کرده است، بار دیگر ضمن قرار گرفتن در جبهه بندی های سیاسی متحدان عبری و عربی خود به جمع معاندین و مخالفین نظام اسلامی ایران در حمایت از نهضت های اسلامی کشورهای مسلمان پیوستند.
اوج افسارگسیختگی رسانه های این کشور در تعامل با جمهوری اسلامی ایران زمانی روشن تر می شود که رسانه های اطلاع رسانی جمعی در جمهوری آذربایجان با انتشار اخباری تحت عناوین «گسترش دامنه اعتراضات خیابانی در ایران»، «کشته و مجروح شدن ده ها تن در ناآرامی های ایران»، «به آتش کشیدن حوزه علمیه در ایران»، «فرار رهبر ایران از کشور»، «هجوم معترضین به اقامتگاه رهبر ایران»، «سایه سنگین ترس و وحشت در ایران»، « و «کشتار اتباع آذری در ایران» نقشه پلید ایران هراسی را در بین مردم و مخاطبین خود اشاعه می دهند.
برخی از رسانه های حامی قوم گرایی در جمهوری آذربایجان پا را فراتر گذاشته حتی درگیری بین طرفداران تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی پس از بازی روز جمعه و تلاش نیروهای امنیتی در جداسازی آنها را به عنوان شورش مردم در تهران منعکس کردند.
برخی نیز فیلم های قدیمی اتفاقات و حوادث سال ۱۳۸۸ را به عنوان ماجرایی که به تازگی در ایران اتفاق افتاده در رسانه های خود منتشر کردند.
بر این مبنا پر واضح است که دشمنان مردم و نظام ایران مترصد ضربه زدن به امنیت و منافع ملی کشورمان بوده و در صورت غفلت و بی بصیرتی مردم تجربه تلخ برخی از کشورهای منطقه از جمله سوریه و لیبی دامنگیر دولت و ملت ایران خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا