آذربایجاناخبارایران

ایران و آذربایجان تمبر مشترک چاپ می کنند

سيد ابراهيم ابراهيمي‌‌نائيد، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در باکو با حضور در مؤسسه اسناد و تمبر جمهوري آذربايجان (آذرمارکا) با انتقام باقرلي، رييس مؤسسه ديدار و گفت‌وگو كرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،در اين ديدار ابراهيمي‌نائيد با اشاره به وجود اشتراکات فراوان ميان دو کشور دوست و برادر ايران و آذربايجان، يکي از نمادهاي دوستي و ارتباط نزديک بين دو کشور را انتشار تمبر مشترک بين دو دولت دانست. رايزن فرهنگي کشورمان سپس با يادآوري مذاکرات انجام شده بين مسئولان پست دو کشور در سال‌هاي گذشته، آمادگي کشورمان را براي همکاري جهت تسهيل در انتشار تمبر مشترک اعلام كرد.
ابراهيمي‌نائيد در ادامه گفت: موضوعات بسيار زيادي بين دو کشور وجود دارد؛ از جمله موضوعات فرهنگي و اقتصادي و ديني که مي‌تواند به صورت نمادين در انتشار تمبر لحاظ شود، بنابراين پيشنهاد مي‌شود به چاپ يک تمبر نبايد بسنده کرد و مي‌توان هر سال به صورت مشترک يکي از موضوعات مورد علاقه و توافق طرفين در چاپ و انتشار تمبر مشترک به کار گرفته شود.
وي همچنين به برگزاري نمايشگاه‌هاي دوره‌اي تمبر در دو کشور تأکيد كرد.
در ادامه اين ديدار انتقام باقرلي، به اهميت چاپ تمبر مشترک بين دولت‌ها اشاره و اظهار كرد: سال‌هاست انتظار مي‌رفت اين اقدام فرهنگي بين دو کشور اتفاق بيفتد؛ ولي هر بار به دلايلي اين اقدام به تأخير افتاده است.
وي همچنين چاپ اولين تمبر مشترک بين ايران و آذربايجان در سال 93 ميلادي را يادآور شد و با ابراز تأسف از اينکه از آن سال تا كنون، اين اقدام مشترک به تأخير افتاده است، ابراز اميدواري کرد که بار ديگر شاهد چاپ تمبر مشترک بين دو کشور باشيم.
وي در ادامه 3 موضوع مشخص را براي چاپ تمبر مشترک پيشنهاد كرد؛ در حوزه اقتصاد با تأکيد بر احياي کريدور شمال ‌ـ جنوب، در موضوع فرهنگي و ديني با تأکيد مراکز ديني مانند مساجد و در نهايت در حوزه سياسي با تأکيد بر يک ربع قرن ارتباط سياسي بين دو کشور.
همچنين در اين ديدار طرفين موافقت کردند که نمايندگاني از سوي دو طرف تعيين و موضوع را پيگيري كنند. در ضمن با پيشنهاد رايزن فرهنگي کشورمان با توجه به برگزاري هفته فرهنگي جمهوري آذربايجان در ارديبهشت ماه سال آينده در ايران با موضوع فرهنگي و يا در حوزه ادبيات، تمبر مشترکي تهيه و در اين هفته فرهنگي رونمايي شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا