آذربایجاناخبار

الهام علی اف:ما خواهان مطبوعات آزاد و اطلاع رسانی صحیح هستیم

رئیس جمهوری آذربایجان در پنجمین گنگره خبرگزاری های جهان ، گفت: ما خواهان مطبوعات آزاد و کسب اطلاعات صحیح هستیم و این گنگره گامی مهم در راستای توسعه تعامل رسانه ای خواهد بود .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا ، الهام علی اف روز چهارشنبه در آیین گشایش پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان و شانزدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه – اوآنا – در باکو ابراز اطمینان کرد که در این کنگره مسایل مهم مربوط به امور رسانه ای جهان بررسی خواهد شد .
الهام علی اف برگزاری پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان و مجمع عمومی -اوآنا- در باکو را برای جمهوری آذربایجان مایه افتخار و نشانه اعتماد به این کشور عنوان کرد .
وی نقش رسانه را در عرصه های مختلف جامعه مهم دانست و گفت: بدون حمایت از رسانه ها نمی توانیم موفق شویم .
رییس جمهوری آذربایجان همچنین بر ضرورت گسترش همکاری های رسانه ها از جمله خبرگزاری ها تاکید کرد و تحقق این مهم را برای فعالیت دولت ها نیز موثر خواند .
علی اف، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پخش گزارش های نادرست مربوط به مسایل خاور میانه و جمهوری های شوروی سابق گفت: در اغلب موارد در پخش این چنین گزارش ها شاهد دخالت برخی مسائل سیاسی هستیم .
در این مراسم همچنین پیام ویدئویی ‘ایرینا بوک اوا’ دبیر کل سازمان یونسکو برای حاضران پخش شد .
دبیر کل یونسکو در این پیام ابراز امیدواری کرد همکاری در راستای توسعه مطبوعات و اطلاع رسانی آزاد و نیز روزنامه نگاری با کیفیت در جهان گسترش یابد .
ایرینا بوک اوا اطلاع رسانی صحیح به جامعه را از وظایف عمده رسانه ها از جمله خبرگزاری ها عنوان کرد و افزود: این موضوع بخصوص در رابطه با پخش گزارش ها از مناطق مورد مناقشه در نقاط مختلف جهان از اهمیت خاص برخوردار است .
وی برگزاری این کنگره در باکو را برای بررسی مسایل مهم رسانه ها از جمله به کار گیری فن آوری های اطلاع رسانی مدرن در امور رسانه ای مهم عنوان کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا