اخبارایرانروسیه

نمایش فیلم «محمد رسول الله (ص)» در جشنواره مسکو

 فیلم محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در جشنوراه فیلم مسکو به نمايش درآمد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، فیلم محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی بخش ویژه جشنواره فيلم مسكو از سوی دبیرخانه اين جشنواره با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سینمای «اکتیابر» به نمایش درآمد.

پیش از اکران اين فیلم، مجیدی از تلاش هفت ساله خود برای ساخت این فیلم سخن گفت و در ادامه به حوادث سالیان اخیر در منطقه مسلمانان اشاره کرد.

اين كارگردان شهير ايراني در سخنان خود، گفت: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که متأسفانه امروز قرائت‌های خیلی زشتی از اسلام به تصویر کشیده می‌شود؛ قرائت‌هایی که هیچ نسبتی با ذات اسلام عزیز ندارد.

وي ادامه داد: در رابطه با ترور، خشونت، آدم کشی و جنایاتی که امروزه به اسم اسلام صورت می‌گیرد، باید گفت که آنها نام اسلام را به سرقت برده‌اند و این اسلام نیست؛ امیدوارم از طریق مسائل فرهنگی بتوانیم چهره واقعی اسلام را معرفی کنیم.

مجيدي در سخنان خود، اظهار كرد: من تلاش کردم با ساخت این فیلم دریچه تازه‌ای به دنیای غرب باز کنم و چهره صحیحی از اسلام را معرفی کنم.

وي تأکید کرد: برای این فیلم از بهترین‌های جهان استفاده کرده است و تلاش شده این فیلم در وهله اول اتحاد میان مسلمانان ایجاد کند.

همچنين، فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی از دیگر فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم مسکو است که به نمایش درآمد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو که نخستین دوره آن در سال ۱۹۳۵ به دستور استالین رهبر شوروی و به عنوان رقیبی برای جشنواره فیلم ونیز برگزار شد که در حال حاضر از سال ۱۹۵۹ هر ساله به صورت منظم در شهر مسکو در پایان ماه ژوئیه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از معتبرترین و قدیمی ترین جشنواره های بین‌المللی فیلم در سراسر جهان است.

انتهاي پيام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا