آذربایجاناخبار

الهام علیف خواستار بهبود روابط با نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت خبری بریتانیایی “رئال ایندیپندنت نیوز اند فیلم” ، رییس  جمهوری آذربایجان در آمریکا گروه های تبلیغاتی برای نزدیکی و بهبود روابط با طرفداران خانم “هیلاری کلینتون” نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات استخدام می نماید.

 “الهام علی اف” اکنون سیزده سال است که پست ریاست جمهوری آذربایجان را در اختیار داشته و آن را از پدر خود به ارث برده است. موارد نقض حقوق بشر در کشور آذربایجان بیداد کرده و نمایندگان گروه های سیاسی، فعالین اجتماعی و روزنامه نگاران در زندان و یا بازداشت بسرمی برند. سازمان های جهانی دفاع از حقوق بشر، سازمان بین المللی مطالعه و تحقیق در باره رشوه خواری و تبهکاری گروهی گزارش های متعددی در باره نقض حقوق بشر و میزان بالای رشوه خواری و ارتشاء در آن کشور منتشر کرده اند. اسامی ریاست جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده وی در بین افشاگری پرونده معروف به رسوایی “پاناما” می باشد.

سازمان همکاری و امنیت اروپا، کاخ سفید و دیگر نهادهای جهانی تا کنون گزارشات متعدی در باره نقض حقوق فردی و اجتماعی در آذربایجان منتشر کرده و از رهبری باکو خواسته اند تا به این گزارشات ترتیب اثر دهند. رهبری آذربایجان این بار نیز امیدوار است که با صرف هزینه های هنگفت به گروه های تبلیغ و فشار آمریکایی بتواند دل رهبران این کشور را بدست آورده و مقدمات ادامه ریاست خود را فراهم سازد. گروه های تبلیغاتی ” Tool Shed Group, Roberti Global, DCI Group, Podesta Group ” قراردادهای هنگفتی با مقامات باکو منعقد کرده اند و اکنون در خدمت دولت آذربایجان می باشند. “میت رومنی” و “دیب فیشر” دو تن از فعالین سیاسی آمریکایی می باشند که از طرف این شرکت ها مأمور پروژه “حیثیت عادلانه برای آذربایجان” می باشند.

به گزارش سایت خبری بریتانیایی “رئال ایندیپندنت نیوز اند فیلم”، خانم “مریم لانسکوی” رئیس گروه روسیه و یوروآسیای “صندوق ملی گسترش دموکراسی” سفرهای متعددی به باکو داشته و برای ارائه تصویر مثبتی از آذربایجان نزد جهانیان، فعالیت می نماید. وی در باره قره باغ نیز سخنرانی کرده و علیه ارامنه تبلیغ کرده است. حکام باکو می خواهند از امکانات سازمان های اجتماعی آمریکایی برای تبلیغ به نفع خود و جلب حمایت تیم انتخاباتی خانم کلینتون استفاده کنند. “برندا شافر” یکی دیگر از افراد با نفوذ آمریکایی می باشد که استاد آکادمی دیپلماتیک آذربایجان بوده و سابقأ در شرکت نفت آذربایجان کار کرده است. مأموریت وی کار تبلیغاتی با اعضای کنگره و رسانه های همگانی آمریکایی و فعالیت به نفع رهبری باکو می باشد. وی ترتیب سفر اعضای کنگره آمریکا به باکو را فراهم می سازد.”الین سلیمانوف” سفیر آذربایجان در آمریکا و همسر وی نیز جزء اعضای اصلی این تیم تبلیغاتی بوده و سعی دارند به گروه انتحاباتی خانم “هیلاری کلینتون” نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات نزدیک شوند. طبق تحقیق “کارل شریک” گزارشگر رادیو آزادی، آذربایجان طی چهار سال گذشته دوازده میلیون دلار برای کارهای تبلیغاتی در آمریکا خرج کرده و اکنون نیز نگران رأی گیری در مورد پیش نویس قطعنامه محکومیت آذربایجان به دلیل نقض حقوق بشر در آن کشور می باشد. این پیش نویس را “کریست اسمیت” عضو کمیسیون هلسینکی کنگره آمریکا در ماه فوریه گذشته به شماره “اچ آر 4264” تهیه کرده و قرار است در اجلاس کنگره به رأی گیری گذاشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا