آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

انصراف جمهوری آذربایجان از دریافت واکسن انگلیسی کرونا

در پی انتشار اخباری مبنی بر عوارض واکسن کرونای انگلیسی آسترازنکا، احتمالا جمهوری آذربایجان نیز از مصرف این واکسن خودداری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «ینی مساوات»، در صورت تأیید اخبار منتشر شده درخصوص واکسن «آسترازنکا»، جمهوری آذربایجان نیز از بکارگیری  این واکسن امتناع خواهد کرد.  با وجود این که جمهوری آذربایجان برای واکسینه کردن شهروندان در مقابل کرونا از واکسن چینی «کرونا واک» استفاده می ‌کند، اما این کشور قرارداد‌ هایی برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی» و «آسترازنکا» را نیز امضا کرده است.

پایگاه خبری «یئنی مساوات» به مشکلات اخیر این واکسن انگلیسی اشاره کرده و نوشته است: «در روز‌های اخیر چند کشور به دلیل مشاهده لختگی خون در انسان پس از دریافت «آسترازنکا» استفاده از آن را منع کرده اند. کشور‌ هایی مانند دانمارک، ایسلند، استرالیا، لوکزامبورگ، استونی، لیتوانی و لتونی از جمله کشور‌هایی هستند که استفاده از واکسن «آسترازنکا» را متوقف و از آن امتناع نموده اند.»
پایگاه رسمی خبری این کشور این سئوال را طرح کرده است که آیا جمهوری آذربایجان از این واکسن استفاده خواهد کرد؟
در این خصوص دکتر «مردان علی اف» متخصص بیماری‌ های عفونی در پاسخ به سؤال «ینی مساوات» می ‌گوید: «ما هم اطلاعات مربوط به عوارض جانبی این واکسن را تازه بدست آورده ایم. اگر اطلاعات و اخبار موجود درخصوص عوارض واکسن «آسترازنکا» تأیید شود با وجود خرید و تحویل واکسن از این واکسن در کشور استفاده نخواهد شد.»
براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در جمهوری آذربایجان، تاکنون ۴ میلیون دوز از واکسن «کرونا واک» و «اسپوتنیک وی» خریداری شده و با تزریق به بیش از ۴۵۰ هزار نفر عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا