آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقال 248 کودک متعلق به تروریست ها به جمهوری آذربایجان

در گزارش هیات دولت جمهوری آذربایجان آمده است که طی دو سال گذشته ۲۴۸ کودک از زندان‌ ها و یتیم خانه‌ های عراق به جمهوری آذربایجان انتقال یافته ‌اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در گزارش هیات دولت جمهوری آذربایجان مربوط به سال ۲۰۲۰ میلادی آمده است: «انتقال کودکان جمهوری آذربایجان از زندان ها و یتیم خانه های عراق در سال ۲۰۱۷ آغاز شده و در سال گذشته میلادی نیز ادامه داشته است.»

بر اساس این گزارش، در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی در مجموع  ۲۴۸ کودک که از فرزندان  عناصر تروریستی می باشند از عراق به جمهوری آذربایجان منتقل شده و پس از طی مراحل باز پروری به نزدیکان آنها  در این کشور تحویل داده می شوند.

سفارت جمهوری آذربایجان در عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی فهرست کسانی که  احتمال می رفت در میان عناصر تروریستی به اسارت در آمده بعد از آزاد سازی شهر موصل، قرار  داشته باشند را به نهاد های مربوطه عراقی تحویل داد. در این لیست همچنین فهرست همسران و فرزندان عناصر تروریستی ثبت شده بود.

به گزارش منابع امنیتی و انتظامی جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های سوریه و عراق بیش از یک هزار شهروند این کشور برای حضور در کنار گروه های تروریستی، عازم این دو کشور شدند که اکثریت آنها در این درگیری ها کشته شدند.

نهادهای امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین در قالب مبارزه با تروریسم بین المللی تعدادی از عناصر داعشی را در حین بازگشت از سوریه به این کشور بازداشت و به حبس طولانی مدت محکوم کردند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا