آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقال یک صفحه از نسخه قرن شانزدهم خمسه نظامی گنجوی از انگلیس به باکو

یکی از عناصر «شورای هماهنگی آذری های ساکن انگلیس» از انتقال یک صفحه از نسخه قرن شانزدهم «خمسه نظامی گنجوی» از انگلیس به باکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت آخار، فریده پناه اوا در این خصوص گفت: « در ماه مه سال جاری، صفحه ای از «خمسه» نظامی گنجوی متعلق به قرن شانزدهم در حراج معروف ساتبیز لندن ( Sothebys) به حراج گذاشته شد. توران غفارلی این مطلب را در فیسبوک به اشتراک گذاشت. چنین اثری قطعا باید به آذربایجان منتقل می شد. با اینکه به دلیل حضورم در باکو حتی در صورت شرکت در این مزایده، نمی توانستم هزینه آن را از بانک منتقل کنم، با دوستان در تماس بودم. از جمله “ساواش مرندلی”، تاجر آذربایجانی مقیم لندن و یکی از هماهنگ کنندگان شورای هماهنگی آذربایجانی های مقیم بریتانیا گفت بدون تردید کمک خواهد کرد.

او در حراج شرکت کرد و اثر را خرید. سپس رسما به کمیته دولتی امور دیاسپورا جمهوری آذربایجان مراجعه کردیم. فواد مراد اف، رئیس کمیته دولتی امور دیاسپورا، هزینه های مزایده را تقبل کرد و اطمینان داد که این اثر هر قدر هم دشوار باشد، به جمهوری آذربایجان منتقل می شود. این سهم ما در «سال نظامی» بود. ما صمیمانه از کارمندان کمیته دولتی امور دیاسپورا، سهلت عباس اوا و خیاله حسینعلی اوا و همچنین الشاد علی اف، معاون رئیس کمیته دولتی امور دیاسپورا که ما را در این کار حمایت کردند، تشکر می کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا