آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعکسعمومی

مراسم اختتامیه کنگره بین المللی شعر «اورکلر سرداری» در اردبیل

کنگره شعری با عنوان «اورکلر سرداری» در سالن مجموعه فرهنگی ولایت اردبیل، با حضور هنرمندان و شاعرانی از ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کنگره شعر اورکلر سرداری (سردار دلها) با مشارکت هنرمندان و شاعرانی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل و شاعران ترک زبان از جمهوری آذربایجان و ترکیه در مرکز فرهنگی ولایت اردبیل برگزار و با معرفی برترین‌ها به پایان رسید.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سپس پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه مراسم، مداح اهل بیت حاج عبدالله داداشی به مدیحه خوانی حماسی درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

در ادامه مراسم از شاعران شرکت کننده در این کنگره از جمله آقایان ابراهیم غفاری، ناصر دوستی، بهزاد بیات فرد، سعید اقبالی، امین رسولی، بهنام قسمتی، میلاد فتحی از ایران و آقای صفر عبداالله یف از جمهوری آذربایجان دعوت به عمل آمد تا برای خواندن اشعار خود در خصوص بزرگ مرد محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به روی صحنه حاضر شوند.

همچنین در اثنای مراسم استاندار محترم اردبیل در جمع حاضران حضور پیدا کرده و ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان و هنرمندان حاضر در سالن، در مورد ابعاد شخصیت بزرگ شهید سردار سلیمانی به ایراد سخن پرداختند.

آقای دکتر عاملی استاندار محترم اردبیل از سردار سلیمانی به عنوان نماد انقلاب و یک مکتب نام برده و اظهار داشت: «از ویژگی های بارز این شهید بزرگوار می توان به ارتباط عمیق و  وسیعش با خدا اشاره کرد.»

دکتر عاملی ویژگی دیگر شهید سلیمانی را اخلاص ایشان عنوان کرده و افزود: «اخلاص در تمام وجود او موج می زد. شهید سلیمانی در ارتباط با مردم خاضع و فروتن بود و آنها را بر خود مقدم می داشت اما در مقابل دشمنان مستحکم و استوار بود، طوری که دشمن با شنیدن نامش به لرزه در می آمد و شکست می خورد. ایشان در مقام مسئولیت دنبال دنیاطلبی نبود و هیچ گاه وارد رقابت های دنیوی نشد.»

استاندار اردبیل از شهید سلیمانی به عنوان سرباز ولایت و فردی معتقد به مکتب ولایت نام برده و تاکید کردند: «وظیفه همه ما زنده نگه داشتن مکتب اصیل شهدا به خصوص به وسیله زبان هنر است تا بدین وسیله از این مکتب برای تربیت نسل های آینده بهره ببریم.»

در ادامه این مراسم، از چند اثر هنری از جمله تابلوی نقاشی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اثر هنرمند آذربایجانی جهانگیر سید اف و همچنین تابلوی دیگری از چهره سردار دلها اثر مهرداد پیامی هنرمند اردبیلی رونمایی شد و در پایان نیز از شاعرانی که به عنوان نفرات برتر از سوی هیئت داوران کنگره انتخاب شده بودند، با اهدای تندیس و جوایز قدردانی به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا