آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

انتقاد شدید کهنه سرباز جنگ قره باغ از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان

سرهنگ آقا فتاح اف کهنه سرباز جنگ قره باغ و افغانستان به شدت از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان انتقاد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرهنگ آقا فتاح اف کهنه سرباز جنگ قره باغ و افغانستان در سخنانی ضمن انتقاد از تلفات بالای جنگ دوم قره باغ، به شدت از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.
آقا فتاح اف گفت: من یکی دو جا گفته ام در جنگ قره باغ، سه هزار شهید و بیش از ده هزار جانباز داریم.
چه خبر شده؟ مگر در جنگ جهانی سوم شرکت کرده بودیم؟
من زمانی که در افغانستان بودم روستایی را از دشمن پس گرفتیم و یکی از سربازانم کشته و دو سربازم نیز زخمی شدند و این در حالی بود که در آن عملیات 28 نفر از دشمن کشته شدند.
با وجود این از من گزارش خواستند و سه روز داشتم گزارش مینوشتم و فرمانده میدان به من گفت که وقتی روستایی را پس می گیری، نباید سربازان بمیرند.
بله جنگ شهید و جانباز دارد، اما نه این اندازه!
چرا امروز در مورد فرزندان ما که در آن نیروهای زیادی کشته شده اند، سوالی مطرح نشده و تحقیقی صورت نمی گیرد؟
حادثه لاله تپه را به خاطر بیارید. حدود 100 سرباز نیروی ویژه در آنجا جان باختند. احتمالا همه شما فیلم رامبو (Rambo) را دیده اید…
در آنجا نشان می دهند که رامبو برای جنگ به افغانستان آمده است و به تنهایی تمام نیروهای روسی را نابود می کند.
البته این فقط یک افسانه در فیلم است. من به شما اطمینان می دهم که هر کدام از آنها (سرباز نیروی ویژه) یک رامبو بودند که در سه یا چهار کشور آموزش دیده بودند.
هر کدام از آنها به تنهایی می توانستند دهها لاله تپه پس بگیرند. ولی به خاطر بی سوادی ذاکر حسن اف و خیانت نجم الدین صادق اف کشته شدند و آنها باید جواب بدهند.»

این کهنه سرباز جنگ قره باغ ادامه داد: «تا زمانی که خانلار ولی اف دادستان نظامی است، وقایع و جنایات ترتر فاش نخواهد شد. فرمانده کل قوا برای بازجویی دستور دهد، اما هیچ پرونده جنایی باز نمی شود.»

در اینجا روزنامه نگار این سوال را مطرح می کند: چرا فکر می کنید وقایع و جنایات ترتر فاش نمی شود؟
وی پاسخ می دهد: «چون جرایم نظامی که در دادسرای نظامی است زیاد است و باید آنها پرونده را باز کنند ولی خودشان باز نمی کنند.»
به نظر شما پولاد هاشم اف را چرا به قتل رساندند؟ به خاطر این که اسرار زیادی را درباره آنها می دانست. امروز “ستون پنجم” وارد آذربایجان شده است.
«ستون پنجم به افرادی مانند ذاکر حسن اف، ساحل بابایف و سامیر شریف اف نیاز دارد. اصلا شما دیدید که یک بار ذاکر حسن اف بیرون بیاید بگوید: ای ساحل بابایف، چرا سربازان ما را از حقوقشان محروم و اذیت می کنید؟
مستمری را که به سربازان می دهند قطع می کنید؟ شما تصور کنید، یک گروهبان معمولی در ارتش 300 منات حقوق نمی گیرد، یک افسر ذخیره شده 500 منات حقوق نمی گیرد.
چرا در حالی که آقای رئیس جمهور حکم افزایش 25 تا 40 درصدی حقوق را صادر کرده است، ذاکر حسن اف و ساحل بابایف با دستور داخلی خود این فرمان را نقض کرده و 10 تا 25 درصد افزایش داده اند؟!
آیا تا به حال در این مورد چنین چیزی شنیده اید؟ آنها با این کار در واقع می گویند ما کسی را نمی شناسیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا