آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

واکنش رسمی مسکو به حادثه ترور دختر متحد پوتین

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: اگر فرضیه دست داشتن اوکراین در مرگ «داریا داگینا» تائید شود، این مساله به سیاست تروریسم دولتی کی یف اشاره دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، داریا داگینا دختر «الکساندر داگین» اندیشمند سیاسی روسیه که در غرب به مغز متفکر کرملین و متحد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مشهور است، در حادثه انفجار خودرو اش در نزدیکی مسکو کشته شد.

در همین رابطه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حساب کاربری تلگرام خود نوشت: در صورت تائید شدن ردپای اوکراین در این مساله، موضوع تروریسم دولتی اعمال شده از سوی دولت کی یف مطرح می شود.

بلافاصله پس از جان باختن داریا در حادثه تصادف، کمیته تحقیقات روسیه پرونده جنایی قتل را در دست گرفت.

به گفته بازرسان پرونده، یک وسیله انفجاری زیر خودروی تویوتا لندکروز که داریا سرنشین آن بود، کار گذاشته شده بود.

زمانی که انفجار روی داد، خودرو با سرعت کامل در حال حرکت بود و این اتفاق ساعت ۲۱ به وقت محلی شنبه روی داد. در حال حاضر کارشناسان سرگرم بازرسی از محل حادثه هستند.

بازرسان یک ویدئوی ضبط شده از این خودرو به دست آورده اند و به سرویس های امنیتی دستور داده شده است افراد دخیل در این قتل و شاهدان عینی را شناسایی کنند.

بعلاوه، آزمایش های کارشناسی از جمله معاینات پزشکی قانونی بیولوژیکی، ژنتیکی، فیزیکی، شیمیایی و مواد منفجره در حال انجام است.

دستور انتقال پرونده قتل داریا به بخش اصلی تحقیقات برای انجام بررسی کامل و جامع صادر شده است.

پیشتر کارشناسان روسی گفتند که به باور آنها این تصادف مرگبار سفارش شده و از قبل برنامه ریزی شده بود.

داریا داگینا در سال ۱۹۹۲ در مسکو متولد شد. وی از بخش فلسفه دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیل و به عنوان تحلیل گر سیاسی و روزنامه نگار مشغول به کار شد.

داریا همچون پدرش طرفدار عقاید سنت گرا بود و از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین حمایت می کرد.

وی ماه گذشته میلادی در فهرست تحریم های انگلیس قرار گرفت. پدرش نیز در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا تحریم شد.

الکساندر داگین غروب روز شنبه (روز گذشته) و پیش از وقوع این حادثه برای سخنرانی در مورد «سنت و تاریخ» در جشنواره ای در نزدیکی مسکو شرکت کرده بود که دخترش نیز به عنوان مهمان حضور داشت. برخی خبرهای تایید نشده حاکی است که داگین ابتدا قصد داشت با خودرو دخترش این جشنواره را ترک کند، اما بعدا تصمیم خود را تغییر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا