آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد رئیس جنبش دموکراسی و رفاه جمهوری آذربایجان از اوضاع معیشتی مردم

قباد عباد اوغلو، کارشناس اقتصادی و رییس جنبش «دموکراسی و رفاه» جمهوری آذربایجان با انتشار مطلبی در خصوص برتری پرداخت های مستمری های تامین اجتماعی قره باغ بر جمهوری آذربایجان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از صفحه فیسبوک روزنامه آزادلیق، قباد عباد اوغلو نوشت : « در قره باغ کوهستانی حق اولاد افزایش یافته و هزینه های خدمات شهری و عمومی لغو(رایگان) شده است. از ابتدای  ژانویه 2021  برای هر کودک تازه متولد شده در قره باغ 300 هزار درام معادل 575 دلار یا 977 منات مستمری داده خواهد شد. اگر یکی از والدین معلول باشند، برای  کودک تازه متولد شده 500 هزار درام معادل 1000 دلار یا 1700 منات پرداخت خواهد شد. اما در جمهوری آذربایجان که پادشاهی نفت و گاز است، به هر کودک تازه متولد شده 200 منات معادل 118 دلار برای یک بار پرداخت می شود.»

وی افزود: «در قره باغ همانند ارمنستان به هر مادری که بخاطر رسیدگی به کودکان کار نمی کند، پرداخت مستمری از 15 هزار درام به 27 هزار درام معادل 50 دلار بابت هر کودک افزایش یافته است. اما، در جمهوری آذربایجان حق اولاد از سال 2006 کلا برچیده شده است. علاوه بر این از ابتدای ماه نوامبر سال گذشته هزینه های خدمات شهری و عمومی برای ساکنان قره باغ رایگان شده است.

در جمهوری آذربایجان که پادشاهی نفت و گاز است هر هزار مترمکعب گاز 20 قپیک است. ( هر یکصد قپیک، یک منات است). مقامات جمهوری آذربایجان مکررا می گویند که سطح زندگی در جمهوری آذربایجان بالاتر از سطح زندگی ارامنه خواهد شد و ارامنه نیز ناچار برای خوب زندگی کردن، تابعیت جمهوری آذربایجان را خواهند پذیرفت. چه کسی را فریب می دهید آقایان؟ سال هاست که حتی 50 منات حق اولاد را از این ملت دریغ کرده اید. اما، خودتان دارای میلیاردها دلار هستید. شما هوا را از جنگل های قبله بار ماشین می کنید و در باغ های ویلاهایتان برای پرندگانتان هوای تازه می آورید و حیاط هایتان را خنک می کنید و در حوض هایتان دلفین نگهداری می کنید، گوشت خرس کباب می کنید و می خورید. هیچ گاه نمی دانید که فقرا چه می خورند و چه می نوشند و چگونه معیشت می کنند.

از این پس، ارامنه در قره باغ اسکان خواهند یافت و در آنجا کودکانشان را به دنیا خواهند آورد که جمعیتشان افزایش یابد. شهروندان ما هم برای امرار معاش از کشور آواره شده، دور از خانواده و فرزندان در سرمای زیر 30 – 40 درجه سیبری پول درمی آورند که به خانه بفرستند و هر روز هم می گویند که کاری نکنید که روس ها برنجند، وگرنه ما را از اینجا بیرون می کنند. این است واقعیت. بیدار شو ای ملت قهرمانم. بیدار شو. وقت خواب نیست!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا