آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

انتقاد باکو به برگزاری نشست سران کشورهای فرانسوی زبان در ایروان

­وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به سوء استفاده سیاسی از اجلاس سران “کشورهای فرانکوفون” در ایروان متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به نشان داده شدن منطقه قره باغ کوهستانی در ترکیب ارمنستان در نقشه ای که در غرفه ارمنستان در “شهرک فرانکوفون” در ایروان نصب شده است، تاکید کرد : « مشخص است که ارمنستان بطور آشکار بهره برداری از سازمان فرانکوفون را برای مقاصد سیاسی خود را به نمایش گذاشته است. ارمنستان با این اقدام خود ، اصول و قواعد حقوق بین المللی ، اساسنامه سازمان ملل و میثاق هلسینکی را نقض کرده است و این اقدام با اساسنامه سازمان فرانکوفون نیز تضاد دارد.»
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزوده است : « تلاش های ارمنستان برای سیاسی کردن دستور کار سازمان فرانکوفون ، نشان دهنده سیاست ارمنستان برای پنهان کردن اشغالگری و تجاوزگری خود و ضربه زدن به ابتکارات روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و فرانسه برای حل مناقشه قره باغ از طریق صلح است. »
در همین حال، پایگاه اینترنتی «ارمن پرس» خبر داد امانوئل مکرون ، رییس جمهوری فرانسه روز دهم اکتبر وارد ایروان می شود و نشست سران سازمان فرانکوفون طی روزهای یازدهم و دوازدهم اکتبر با حضور رییس جمهوری فرانسه و رهبران و مقامات ۴۰ کشور عضو این سازمان در ایروان برگزار می شود.
“ارمن پرس” همچنین خبر داد جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز برای حضور در نشست سران کشورهای فرانکوفون به ایروان سفر می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا