آذربایجاناخبارروسیهعمومی

امضاء تفاهمنامه راه اندازی خط مسافرت دریایی میان جمهوری آذربایجان و روسیه

تفاهمنامه راه اندازی خط مسافرت دریایی میان جمهوری آذربایجان و روسیه  در جریان سفر مدیرکل کشتیرانی مسکو به باکو و دبدار با رئیس شرکت کشتیرانی آذربایجان امضا شد.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت شرکت کشتیرانی جمهوری آذربایجان، بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان دو کشور این خط مسافرت دریایی توسط کشتی مسافربری در دست ساخت ‘ پیوتر ولیکی ‘ اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی راه اندازی خواهد شد.
به گفته «کانستانتین آنیسیم اف » مدیر کل کشتیرانی مسکو، راه اندازی خط مسافرت دریایی میان روسیه و جمهوری آذربایجان به افزایش سفرهای گردشگری میان دو کشور کمک خواهد کرد.
کشتی مسافربری ۳۱۰ نفره ‘ پیوتر ولیکی ‘ به طول ۱۴۱ متر و به عرض ۱۶٫۸۲ متر،امکان مسافرت دریایی به شهرهای بندری روسیه و نیز کشورهای حاشیه خزر را فراهم خواهد کرد.
برنامه ریزی شده است در مرحله نخست خط مسافرت دریایی میان شهرهای باکو و آستاراخان روسیه راه اندازی شود و در مراحل بعدی از سال ۲۰۲۰ میلادی سفرهای دریایی به شهرهای دیگر روسیه ، شهرهای بندری ایران از جمله انزلی ، نوشهر و نیز ترکمنباشی ترکمنستان و آکتائو قزاقستان امکان پذیر خواهد بود.
«رئوف ولی اف » رئیس شرکت کشتیرانی جمهوری آذربایجان نیز گفت : برای تشکیل تورهای کشتی کروز در دریای خزر با مشارکت همه کشورهای ساحلی ظرفیت های خوبی وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد ، راه اندازی خط مسافرت دریایی میان جمهوری آذربایجان و روسیه موجب گسترش همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل دریایی شود و فرصت های جدیدی برای توسعه گردشگری ایجاد کند.
در جریان مذاکرات همچنین اعلام شد ، نه تنها گردشگران کشورهای حاشیه خزر بلکه از آمریکا ، اروپا و چین نیز می توانند از امکانات این خط مسافرت دریایی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا