آذربایجاناخبارعمومی

کاهش شمار زئران جمهوری آذربایجان به خانه خدا در سال ۲۰۱۷

اداره مسلمانان قفقاز اعلام کرد:امسال در مجموع ۹۰۰ نفر از جمهوری آذربایجان برای زیارت خانه خدا راهی مکه شدند که در مقایسه با سال های قبل کمترین تعداد زائران از این کشور به شمار می رود.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خبرگزاری آپا به نقل از اداره مسلمانان قفقاز نوشت؛ در سال جاری برای زائران آذربایجانی که به مکه سفر کردند ، بسته های ارزان تر تامین نشده بود و قیمت بسته زیارت یک نفره ۳۸۵۰ دلار بود.
در گزارش این اداره آمده است : پذیرش اسناد علاقمندان زیارت حج تمتع سال آینده زودتراز موعد مقرر آغاز وافزایش هزینه سفر زیارتی مکه مکرمه نیز پیش بینی می شود.
هیات امور زیارت حج این اداره به منظور انجام کارهای مقدماتی از جمله تعیین هتل ها و تشخیص قیمت ها برای زائران آذربایجانی، عازم عربستان شده است.
بر اساس این گزارش ، پس از بازگشت این هیات، کارهای مقدماتی زیارت حج تمتع از اواخر ماه ژانویه – اوایل بهمن ماه – در جمهوری آذربایجان آغاز و در ماه فوریه – اسفند- نیز درباه پذیرش اسناد اقدام خواهد شد.
اداره مسلمانان قفقاز دلیل افزایش هزینه های سفر زیارتی آینده به مکه مکرمه در مقایسه با سال جاری را افزایش قیمت اقامت در هتل های پنج و شش ستاره اعلام کرده است.
اداره مسلمانان قفقاز بعنوان تنها نهاد رسمی سازماندهی زیارت حج در جمهوری آذربایجان را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا