آذربایجاناخبارایران

بررسی توسعه همکاری‌های رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان

عصر روز گذشته، رشد و توسعه همکاری های رسانه ای ایران و آذربایجان در باکو مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،به منظور گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان، عصر روز گذشته نشستی با عنوان بررسی راه‌‌های توسعه و رشد همکاری‌‌های رسانه‌‌ای بین دو کشور با حضور جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در این کشور و جمعی از اعضای شورای مطبوعات آذربایجان برگزار شده است.
در این نشست که محمد خوددادی مدیر عامل خبرگزاری ایرنا نیز در آن حضور داشت، جهانگیرزاده با اشاره به اراده و عزم مشترک و دوطرفه از سوی رؤسای جمهور دو کشور در راستای روابط صمیمی در فرهنگ مشترک، بیان داشته است: هستند کسانی که مخالف با گسترش روابط اند لیکن رسانه‌ها در توسعه روابط نقش بسیار مهمی ایفا می‌‌کنند.
وی در حمایت از ایجاد انجمن‌‌های متحد آژانس‌‌های خبری کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حومه خزر، به توضیح همکاری‌‌ها در زمینه‌‌های توسعه اقتصادی دو کشور پرداخت.
سفیر ایران در باکو، در چارچوب اجرای پروژه کریدور شمال – جنوب، یک پارچه سازی خط آهن بین دو کشور و احداث کارخانه خودروسازی را بخشی از اجرای این لایحه دانسته و آغاز روند ساخت کارخانه داروسازی در آذربایجان، ساخت بیمارستان درشهر باکو و نیز همکاری‌‌های متقابل در زمینه‌‌های مختلف را نمونه‌‌هایی از گسترش و همکاری‌‌های دو کشور همسایه عنوان کرده است.
وی با تاکید، نقش رسانه‌‌ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی مردم دو کشور از این همکاری‌‌ها را مهم و حائز اهمیت بیان کرد.
افلاطون آماشوو رئیس شورای مطبوعات آذربایجان در خصوص سفر اخیر به ایران نیز، به تشریح نمونه‌‌هایی از همکاری‌های رسانه‌‌ای بین دو کشور پرداخت.
وی با اشاره به نتایج این سفر به ایران اظهار داشته است: برگزاری کنفرانس‌‌های رسانه‌‌ای دو طرفه، مبادله دانش آموختگان در زمینه‌‌های خبرنگاری و روزنامه نگاری، تلاش برای راه اندازی انجمن‌‌های خبرنگاران در مناطق مرزی دو کشور و اتحاد خبرگزاری‌‌های کشورهای حومه دریای خزر را از زمینه‌‌های همکاری دو طرفه عنوان نموده است.
محمد خوددادی مدیر عامل خبر گزاری ایرنا نیز در این نشست، با شرح اهمیت اطلاعات در راستای توسعه کشورها در دوران معاصر ابراز داشته است: همکاری‌‌های دو طرفه رسانه‌‌ای، در آینده زمینه‌‌ای برای گسترش دیگر روابط خواهد ساخت.
قابل ذکر است، در ادامه این جلسه اعضای شورای مطبوعات آذربایجان نیز هر یک نظرات خود را جهت توسعه همکاری‌‌ها بیان کرده‌‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا