ویژه

شب شعر اربعین در باکو برگزار شد/تصاویر

در آستانه اربعین حسینی مراسم شب شعر اربعین عصر شنبه در خانه فرهنگی شهریار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان مقیم باکو، گروهی از شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جمهوری آذربایجان و ایران و نیز جمعی از شهروندان متدین آذربایجانی دوستدار امام حسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت حضور داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اردبیلی معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد، زیارت اربعین را نشانه علاقه به امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت بیان کرد.
وی رعایت آداب زیارات نقل قول شده از ائمه را مهم خواند و گفت، دعا و زیارت وسیله تقرب مومنان به خدا می باشد.
ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز گفت، در سال جاری تعداد زایران اربعین بیش از 27میلیون نفر است که اغلب آنها بطور پیاده رهسپار کربلای معلی شده اند.
وی افزود: با وجود تهدیدهای داعش و سایر گروههای تروریستی همه ساله تعداد زائران اربعین حسینی در مقایسه با سال های قبلی افزایش می یابد.
در این مراسم تنی چند از شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشعار خود را در وصف از مقام والای امام حسین (ع) قرائت کردند.
همچنین کلیپی بمناسبت عزاداری حسینی طراحی شده از سوی ناصر اعطا پور هنرمند ایرانی از تبریز در این مراسم به نمایش در آمد.
در این آیین لوح تقدیر به این هنرمند کشورمان بخاطر طراحی این کلیپ از سوی جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اعطا شد.

image-1 image-3 image-4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا