آخرین اخبارآذربایجاناخبار

الهام علی اف:باید از تاثیرات خارجی بر جوانان جمهوری آذربایجان جلوگیری شود

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان گفت باید از تاثیرات خارجی بر جوانان این کشور جلوگیری و جوانان با روحیه ملی و وطن پرستی تربیت شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سایت “تحصیل” جمهوری آذربایجان الهام علی اف در معارفه فرید غایب اف، رییس “اتحادیه ژیمناستیک اروپا ” به عنوان وزیر جدید جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان گفت “جوانان ما باید براساس ارزش های سنتی تربیت شوند و هم در مدارس و هم در خانواده ها، ارزش های سنتی ستون اصلی ماست. ارزش های آذربایجان، ارزش های ملی برای ما اصل اساسی است و جوانانما باید با این روح تربیت شوند، با روح ملی و وطن پرستی باید تربیت شوند. ”
علی اف گفت:” نسل جوان باید از تاثیر خارجی دور باشد و برای رسیدن به این هدف باید کارهای تربیتی انجام شوند. ”
علی اف افزود : “در دنیای کنونی فرایندهای جهانی شدن جاری است و در برخی موارد محافل خارجی جوانان را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب می کنند. یعنی برای فریب دادن و گمراه کردن جوانان سعی می کنند. ما این را می بینیم و البته، باید جلوی این گرفته شود.»
علی اف گفت : « در این زمینه، احساس وطن پرستی باید در اولویت باشد. البته که پیروزی تاریخی و درخشانمان در جنگ دوم قراباغ، باید در کار تربیتی جوانان نقش اساسی داشته باشد…. جوانان ما به عنوان نمایندگان یک ملت پیروزمند بزرگ خواهند شد. این معنای معنوی و روانی بزرگی دارد.»
گفتنی است پس از استقلال جمهوری آذربایجان، سیاست پرورشی و تربیتی در این کشور براساس الگوهای غربی و سوق دادن کودکان و جوانان به سمت آواز و رقص و تفریحات ناسالم پیش برده شده است، اما بخشی از خانواده ها، کودکان و جوانان خود را براساس آموزه های اسلامی و در حوزه های دینی تربیت کرده اند که جوانان همین قشر از مردم جمهوری آذربایجان که با تعالیم اسلامی و مکتب امام حسین(ع) تربیت شده اند، نقش مهمی در جنگ دوم قراباغ در بازپس گیری اراضی جمهوری آذربایجان از ارامنه داشتند. اما، رسانه های و سازمان های حکومتی مسئول در تربیت نسل جدید جمهوری آذربایجان همچنان با شعارهای “ملی گرایی” و “نوگرایی” و “ترک گرایی” و برگزاری جشنواره های مبتذل موسیقی و مسابقات ژیمناستیک زنان اروپا در باکو و جشنواره های مد و …. همچنان همان شیوه پیشین خود در به ابتذال کشاندن جوانان جمهوری آذربایجان و تلاش برای جلوگیری از تاثیرپذیری آنان از آموزه های اسلامی را پیگیری می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا