آذربایجاناخبارنارداران

برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی علت اصلی درخواست حبس طولانی مدت برای روحانیون لنکران

بر اساس خبرهای منتشر شده، روز ۱۸ سپتامبر دادگاه مربوط به حادثه «نارداران» در دادگاه جنایات سنگین باکو برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این دادگاه که به رهبری قاضی زینال آقایف برگزار شد، نماینده دولت برای ذولفقار میکائیل زاده ۱۸ سال، برای روزی اسماعیل اف و جابر علی اف ۱۶ سال، برای المان آقایف، فائق الله وردی اف، میهمان قلی اف، رامیل سیف الله اف و مبارز ابراهیم اف ۱۵ سال، برای علی حسین اف، میهمان محمداف، الدار بنیاداف و الخان حسن اف نیز ۱۴ سال حبس درخواست نمود.
در خصوص حادثه نارداران بیش از ۷۰ تن از متدینان دستگیر شده بودند که برای تعدادی از آنها حکم حبس طولانی مدت و بویژه برای طالع باقرزاده حکم حبس ۲۰ ساله صادر گردید.
ذولفقار میکائیل زاده و المان آقایف دو کارشناس مسایل دینی اند که در منطقه جنوبی آذربایجان همه انها را را می شناسند. موضوع عجیب این است که آنها هنگام وقوع حادثه نارداران در این روستا و به همراه طالع باقرزاده نبودند. برخی ادعا می کنند که دو نفر مزبور به خاطر تشکیل همه ساله مراسم بزرگ عاشورا در شهر لنکران دستگیر شده اند مراسمی که هر ساله حدود ۲۰ هزار نفر در آن شرکت می کردند. شبیه این مراسم پر ازدحام در شهر گنجه نیز برگزار می گردد.
از اینرو، گفته می شود که مقامات دولتی از افزایش شرکت مردم در اینگونه مراسم دینی نگران شده و به دنبال حادثه نارداران به فکر دستگیری روحانیان با نفوذ و موثر اینگونه مراسم افتاده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا