اخبارایرانترکیه

وزارت امور خارجه نسبت به سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران تجدیدنظر کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه­های این هفته نمازجمعه اردبیل یکی از برکات انقلاب اسلامی را افتادن پرده تزویر و نفاق از صورت کریه سردمداران جهانی دانست.

حضرت آیت الله عاملی با اشاره به حمله عربستان به یمن اظهار داشت: از این حمله که با دستور آمریکا صورت گرفته، معلوم می شود که دموکراسی و رأی مردم و قوانین بین الملل، هیچ جایگاهی در نگاه آمریکایی ها و جامعه به اصطلاح جهانی ندارد و نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل و شورای امنیت، ابزار دست آنهاست.

وی افزود: آمریکایی ها بعد از مأیوس شدن از داعش و بعد از شکست در عراق و سوریه برای جبران این شکست ها جبهه حمله نظامی در یمن را بازکرده اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، خیانت مفتیان عربستان را که گفته اند “حوثی ها خارج از اسلام هستند”، خیانت ویژه دانست و گفت: فتوای آنها همیشه بوی خون می دهد.

وی کشورهای عربی همراه عربستان را کشورهایی دانست که در اثر ارتزاق از دلارهای سعودی فاقد استقلال سیاسی هستند و همراهی آنها با دولت عربستان، هیچ ارزشی ندارد و عربستان را از انزوا در حمله بیرون نمی آورد.

وی همچنین با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت حفظ صلح و امنیت جهانی را برعهده دارد، سکوت و بلکه حمایت بعضی از اعضاء آن از جنایت عربستان را به شدت محکوم کرده و گفت:  با این اقدام، اعتبار نهادهایی مثل سازمان ملل و شورای امنیت ازبین رفت و دیگر هیچ ملت و دولتی مطمئن نیست که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن نقض نشود.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه انصار الله یمن درصدد برگزاری انتخابات و تعیین نوع حکومت با رأی مردم بود، سؤال کرد که آمریکا و اروپا و اذناب آنها چرا از انتخابات و رأی مردم می ترسند و هر ملّتی را به رأی خودشان واگذار نمی کنند؟

وی با انتقاد از ملحق شدن ترکیه به عربستان و تعریض های ناروا به ایران، به وزارت امور خارجه توصیه کرد که در خصوص سفر قریب الوقوع ایشان به ایران، تجدید نظر نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا