آذربایجاناخباراردبیل

ورود بیش از 7 هزار مسافر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار به کشور

دیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل گفت: آمار گردشگران ورودی خارجی پایانه مرزی بیله سوار از 27 اسفندماه گذشته تا 4 فروردین ماه سال جاری، 7 هزار و 216 نفر گزارش شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، کریم حاجی زاده در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور استاندار و دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد، گفت: آمار گردشگران ورودی خارجی پایانه مرزی بیله سوار از 27 اسفندماه گذشته تا 4 فروردین ماه سال جاری، 7 هزار و 216 نفر گزارش شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 54 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی آمار اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در هتل ها و مراکز اقامتی استان را 121 هزار و 341 نفر تا به امروز عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 95/14 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه از آغاز ستاد تاکنون 895 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری اعم از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و صنوف مختلف انجام شده که این رقم نسبت به سال گذشته 24درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: 19 مورد تشویق و 51 مورد تذکر به تأسیسات گردشگری، از سوی ناظران داده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری تورهای رایگان اردبیل گردی و استان گردی، بیان داشت: تا به امروز 7 هزار و 197 مسافر نوروزی از موزه های استان بازدید کرده اند.
در ادامه هر یک از دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گزارشی کوتاه از بازرسی ها و عملکرد دستگاه مربوطه خود در رابطه با ستاد اجرایی خدمات سفر ارائه دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا