آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

افشای فروش تسلیحات ممنوعه از سوی رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان

یک رسانه معروف صهیونیستی فاش کرد، تل‌آویو طی هفت سال گذشته به رغم تمامی تحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده علیه جمهوری آذربایجان میلیاردها دلار به این کشور سلاح‌های ممنوعه ارسال می‌کرده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه هاآرتص در گزارشی مفصل خبر از نشست و برخواست هواپیماهای باری آذربایجانی در یک پایگاه هوایی در جنوب فلسطین اشغالی داد که سلاح‌ و جنگ افزار برای این کشور می‌برد، در حالی که جمهوری آذربایجان به دلیل جنگ قره باغ همچون ارمنستان تحت تحریم‌های آمریکایی و اروپایی قرار دارد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، طی مدت هفت سال بیش از 92 پرواز بین فرودگاه باکو و پایگاه وایی عوفیدا واقع در جنوب فلسطین اشغالی انجام گرفته است که در زمان وقوع جنگ‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان شمار این پروازها به شدت افزایش پیدا کرده است و در جریان آن شرکت ترابری هوایی سیلک وی آذربایجان تسلیحات مختلفی از جمله موشک‌های بالستیک، سامانه‌های پدافندی، سامانه‌های جنگ الکترونیک، هواپیماهای بدون سرنشین، پهپادهای انتحاری و غیره را از فلسطین اشغالی به جمهوری آذربایجان منتقل کرده است.

این گزارش همچنین فاش کرد، جمهوری آذربایجان تسلیحاتی را که به موجب تحریم‌ها دستیابی به آن برایش ممنوع است، از طریق رژیم صهیونیستی وارد می‌کند و با این کار خود تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی مربوط به جنگ قره باغ را دور می‌زند.

همچنین این محموله‌ ها در حالی بارگیری می‌شوند که طبق قوانین هوانوردی رژیم صهیونیستی، نقل و انتقال مواد منفجره از فرودگاه بن گوریون به دلیل آن که در میان یک منطقه مسکونی قرار دارد ممنوع است.

این رسانه اعلام کرد، در مقابل فروش چند میلیارد دلاری تسلیحات از سوی تل‌آویو به باکو، دولت باکو هم علاوه بر فروش نفت، زمینه فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی را در خاک خود فراهم کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا