آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: تصمیم پوتین نقشه های غرب را خراب کرد

یک افسر سابق اطلاعات آمریکا تاکید کرد که تصمیم رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر آغاز عملیات ویژه در اوکراین نقشه‌های غرب را خراب کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، افسر بازنشسته اطلاعاتی آمریکا گفت: روسیه مانع طرح‌های کی‌یف برای تصرف دونباس شد و جرات کرد در مقابل غرب بایستد که همین امر باعث شد مسکو ابتکار راهبردی را به دست گیرد.

ریتر گفت: «ناتو و ایالات متحده را دیگر نمی‌توان آشوبگرانی نامید که هیچ کس جرأت مقاومت در برابر آنها را ندارد. روسیه این جرأت را به خود داده و به غرب هشدار داد که صبرش محدودیت‌هایی دارد. مسکو نشان داده است که می‌تواند در پاسخ به اقدامات غیرمسئولانه کشورهای غربی تلاش‌های بسیاری انجام دهد».

وی تاکید کرد که تصمیم «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌ جمهور روسیه برای انجام عملیات نظامی ویژه، کشورهای غربی را شوکه کرد، زیرا هیچ یک از آنها روسیه را جدی نگرفته بودند.

ریتر افزود: «ما اکنون می‌دانیم که نه اوکراین، نه آلمان و نه فرانسه توافق‌های مینسک را جدی نگرفتند. آنها از پروتکل‌ها به عنوان پوششی برای ایجاد ارتش ناتو استفاده کردند که بتواند مشکل دونباس را از طریق نظامی حل کند اما روسیه نقشه‌های آنها را خنثی کرد، این در حالی بود که غرب باور نمی‌کرد روسیه تصمیم به عملیات نظامی بگیرد».

وی گفت:‌ «ائتلاف به رهبری واشنگتن اطمینان خاطر داشت که مسکو در مقاومت در برابر غرب ناتوان است».

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا