آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیویژه

افزایش محدویت های دینی در جمهوری آذربایجان

مجلس جمهوری آذربایجان، تشکیل کاروان های زیارتی مستقل از اراده دولت لائیک این کشور برای زیارت حرم های ائمه اطهار و اماکن مقدس در خارج از جمهوری آذربایجان را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ریپورت، براساس مصوبه مجلس جمهوری آذربایجان، زیارت اماکن مقدس در کشورهای خارجی فقط توسط مراکز دینی ( مراکز دولتی) اجرا خواهد شد.
براساس این قانون که روز سه شنبه به تصویب مجلس جمهوری آذربایجان رسید، زیارت سازمان یافته دینداران از اماکن مقدس دینی مستقر در کشورهای خارجی، توسط مراکز و ادارات ذیربط (!) اجرا خواهد شد و در این باره باید به سازمان حاکمیتی مقرر شده در قانون ( احتمالا اداره مسلمانان قفقاز و کمیته امور دینی و سازمان امنیت دولتی) باید اطلاع داده شود!
ریپورت خبر تصویب این محدودیت های جدید برای کاروان های زیارتی را با تصویری از حرم امام رضا(ع) منتشر کرده است.

همچنین مجلس جمهوری آذربایجان با تصویب محدودیت های جدیدی برای مراسم های دستجمعی دینی، برگزاری مجالس عزاداری حسینی در منازل مردم و حسینیه های این کشور را ممنوع کرد.
به گزارش ریپورت، مجلس جمهوری آذربایجان با تصویب تغییرات در قانون “آزادی اعتقادات دینی و وجدان” ، با اضافه کردن ماده جدیدی به این قانون مقرر کرد: « عبادت دینی دستجمعی و آیین ها و مراسم های دینی (به استثنای مراسم دفن، سوگواری، افطار، عقد و مراسم های میلاد و احسان)، باید در اماکن عبادت و زیارتگاه ها برگزار شود! برگزاری این مراسم در مکان هایی خارج از اماکن عبادت و زیارتگاه ها، فقط با کسب اجازه از سازمانی که ارگان حاکمیتی مربوطه معین می کند، می تواند برگزار شود!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا