آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیویژه

سفیر جوان؛ آماج حملات بیگانه/ پان‌ها تبلیغ فرهنگ شهادت را برنتابیدند

سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی‌ایران به همراه حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد نماینده ولی‌فقیه با حضور در منزل ژنرال شهید پولاد هاشیم‌اف ضمن دیدار با خانواده این شهید شاخص، لوح و مدال “جایزه جهانی ایثار” را که به نام نامی‌سردار شهید سلیمانی مزیّن بود، تقدیم همسر و فرزندان ایشان کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آناج، پولاد هاشیم‌اف در تیرماه سال ۱۳۹۹ در حمله ارتش متجاوز ارمنستان به منطقه تووز قبل از جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ شهید شده بود و شهادت این ژنرال یکی از پیش‌زمینه‌های جنگ قره‌باغ شد و ارتش و مردم آذربایجان نگذاشتند خون شهید پایمال شود.

این اقدام ارزشمند سفارت ایران در باکو باعث حواشی زیادی برای سید عباس موسوی شد، به طوری که گروه‌های پانترکیست تجزیه‌طلب و ایرانشهری سلطنت‌طلب، حملات شدیدی علیه وی در شبکه‌های اجتماعی انجام دادند.

ماجرا از این قرار بود که پانترکیست‌ها و ایرانشهری‌های تقلبی که همواره از اتحاد و نزدیکی مردم ایران و جمهوری آذربایجان در هراس هستند به یک اقدام تخریبی توسط شبکه تلویزیونی گوناذ تی وی به سرکردگی احمد اوبالی دامن زدند.

گوناذ تی وی در اقدامی‌به مصاحبه با مادر ژنرال شهید پولاد هاشیم‌اف پرداخت و نتیجه آن شد که وی اعلام کرد: مدالی که ایران به نام پولاد داده است را ما لازم نداریم. از نام پسر ما سوءاستفاده نکنند. از ارگان‌های مربوطه هم درخواست دارم که به ما در بازگرداندن آن مدال کمک کنند.

این اقدام رسانه‌ای در حالی انجام شد که مدال شجاعت شهید سلیمانی یک هفته قبل به همسر و فرزندان شهید پولاد تقدیم شده بود نه مادر وی که بخواهد این مدال را قبول نکند و آن را بازگرداند! اتفاقاً همسر و فرزندان این شهید از ایران تشکر و قدردانی کرده‌اند. همچنین طبق اطلاعات دریافتی و مشاهدات رسانه‌ای، اظهارات مادر شهید پولاد از اختلاف خانوادگی با همسر شهید نشات یافته و شبکه ضدانقلاب گوناذ از این اختلاف نهایت استفاده را می‌برد.

همچنین اهدای این مدال شجاعت با هماهنگی سفارت ایران با وزارتخانه‌های خارجه و دفاع جمهوری آذربایجان انجام شده است اما در یک اقدام هماهنگ، رسانه‌های ضد ایرانی باکو با همراهی پانترکیست‌های تجزیه‌طلب و ایرانشهری‌های سلطنت‌طلب حملات سنگین رسانه‌ای علیه سید عباس موسوی انجام داده و خواستار اخراج وی شده‌اند.

تبلیغ فرهنگ شهادت و اهدای مدال شهید سلیمانی به خانواده شهید هاشیم‌اف یک بار دیگر نشان داد که جریان پان‌ترکیست تجزیه‌طلب با جریان پان‌ایرانیست سلطنت‌طلب در یک راستا حرکت می‌کنند و در عرصه سیاست ضدایرانی وامدار یکدیگرند.

به همان نسبت که جریان پان‌ترکیست به بهانه سیاست‌های نژادپرستانه فعالان پان‌ایرانیست، به دامن دشمنان این سرزمین غلطیده و در راستای تجزیه ایران گام برمی‌دارند، جریان پان‌ایرانیست نیز با تکیه بر دشمنان این سرزمین و به بهانه ایران‌گرایی، تیشه بر ریشه ایران می‌زنند.

در واقع هر کدام از این جریانات مکمل دیگری بوده و برای یکدیگر خوراک تبلیغاتی فراهم می‌نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا