آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

افتتاح محور جدید ترانزیتی میان ایران و جمهوری آذربایجان

در گفت‌و‌گوی تلفنی روسای کمیسون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، طرفین بر تسریع در نهایی کردن پروژه‌های مشترک از جمله مسیر جدید ترانزیتی در آستارا و سدهای مشترک تاکید داشتند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «مهرداد بذرپاش» و «شاهین مصطفی یف» روسای کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان عصر امروز جمعه تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگو آخرین تحولات روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله حمل و نقل و انرژی و … مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین همچنین بر تسریع در نهایی کردن پروژه‌های مشترک از جمله مسیر جدید ترانزیتی در آستارا و سدهای مشترک تاکید کردند.

«شاهین مصطفی یف» با ابراز رضایت از رشد چشمگیر ترانزیت کالا بین دو کشور اظهار داشت:  در سال 2023 حمل و نقل بین دو کشور 40 درصد، ترانزیت بین المللی 57 درصد و حمل و نقل ریلی نیز 47 درصد رشد داشته است. در این مدت برای نخستین بار بیش از 700 هزار تن کالا از طریق ریلی میان دو کشور و عمدتا به مقصد روسیه جابجا شد.

طرفین همچنین در خصوص افتتاح گذرگاه جدید ترانزیتی میان دو کشور در مرز آستارا در آینده نزدیک و با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور توافق کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا