آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

استناد به تورات برای ترویج افکار ضالّه در جمهوری آذربایجان

الشاد میری، مدعی دین شناسی که در جمهوری آذربایجان علیه اسلام اصیل شبهه افکنی می کند، ضمن اهانت به سادات و تشبیه آنها به ابلیس، مدعی شد که قرآن معصوم بودن پیامبر اسلام (ص) را قبول ندارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الشاد میری در مناظره با گوندوز اسماعیل اف، معاون کمتیه دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان در کانال «خورال تی وی» خواستار دریافت اجازه انتشار کتاب موهن «در اسلام نیست»، در جمهوری آذربایجان شد و مطالب این کتاب در هتک حرمت پیامبران را مستند به تورات اعلام کرد.

گوندوز اسماعیل اف، معاون کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان علت مخالفت این کمیته با انتشار این کتاب در جمهوری آذربایجان را اهانت به سیدهای جمهوری آذربایجان و تشبیه ادعای برتری سیدها به ادعای برتری ابلیس اعلام کرد و گفت اگر این بخش از کتاب ویراستاری یا حذف شود، اجازه انتشار به این کتاب داده خواهد شد!

در عین حال، گوندوز اسماعیل سرفصل های این کتاب در اهانت به پیامبران را با عناوین «پیامبر سادیست» ، «رفتار خشن عیسی با مادرش»، «پیامبری که با دخترانش خوابید»، «پیامبری که زنش را به فرعون داد»، «پیامبری که بت می ساخت و می پرستید»، «پیامبری که خداوند سرزنشش کرد» و «اشتباه آخرین پیامبر» که حاوی اهانت به پیامبران الهی است، قرائت کرد و گفت برغم وجود این سرفصل ها، کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان در صورت تصحیح بخش مربوط به سیدها، با انتشار این کتاب موافقت خواهد کرد!

الشاد میری نیز با تاکید بر اینکه اهانت هایش به پیامبران مستند به تورات است، گفت: «در تورات آمده است که لوط پیامبر پس از خوردن شراب با دخترانش خوابید و در نتیجه، نسلی از این همخوابی پدید آمد! همچنین در تورات آمده است که نوح پس از خوردن شراب، لخت خوابید!»

این به اصطلاح «دین شناس» که عقاید باطل و شیطانی خود را از رسانه های جمهوری آذربایجان تبلیغ می کند، گفت: «کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان در حالی مجوز انتشار برای کتاب “در اسلام نیست” را صادر نکرده است که وی بخش مربوط به سیدها را قبلا در برنامه های “آپا تی وی” و نشریه “دعوت” بطور مفصل بحث کرده و این مباحث با تیراژ خیلی بالاتر از کتاب در جمهوری آذربایجان منتشر شده است و هیچ اعتراضی نیز به آن نشده است!

الشاد میری در این برنامه چندین بار تاکید کرد که پیامبر اسلام (ص) اشتباه کار و گناهکار بوده و به همین علت چندین بار در قرآن سرزنش پیامبر توسط خداوند آمده است!

در این برنامه، معاون کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان تاکید کرد این کمیته بطور قانونی بر انتشار و نیز وارد کردن کتاب های دینی به جمهوری آذربایجان نظارت دارد و سازمان میسیونری «شاهدان یهوه» (یا شاهدان یگوا) و الشاد میری تاکنون بیشترین کتاب های دینی را از خارج به جمهوری آذربایجان وارد کرده اند.

الشاد میری عقاید التقاطی مرکب از نورچی گری و عقاید فراماسون ها و صهیونیست ها و وهابی ها و سایر فرق انحرافی را در جمهوری آذربایجان تبلیغ می کند و برای ضربه زدن به عقاید شیعی مردم جمهوری آذربایجان، کتابی تحت عنوان «در اسلام نیست» نوشته است که برغم صادر نشدن مجوز برای انتشار این کتاب در جمهوری آذربایجان، آن را به زبان های ترکی استانبولی و آذری در ترکیه و همچنین به زبان های روسی و قرقیزی و چند زبان دیگر در کشورهای منطقه چاپ و منتشر کرده است.

الشاد میری تاکید کرد برای مجبور کردن کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان به صدور مجوز انتشار این کتاب در داخل جمهوری آذربایجان به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت خواهد کرد و گوندوز اسماعیل اف نیز تاکید کرد اگر بخش مربوط به سیدها در این کتاب ویراستاری و تصحیح شود، این کمیته مجوز انتشار برای آن صادر خواهد کرد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا