آذربایجاناخبارایران

هفته فرهنگی آذربایجان در ایران برگزار مي‌شود

هفته فرهنگی آذربایجان در ایران، اواخر سال جاري با اجراي هنرمندان تئاتر دو كشور به منظور ارتقاء روابط فرهنگی و هنری في مابين، برگزار مي‌شود.

به گزارشمرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سید ابراهیم ابراهیمی‌نائيد، رایزن فرهنگی ايران در باکو ضمن بازديد از مجموعه فرهنگی تئاتر موزیکال آذربایجان، با علی قسمت لالایف، مدیر تئاتر موزیکال آذربایجان دیدار و در خصوص روابط فرهنگی و توسعه همکاری‌های في مابين، گفت‌وگو كرد.
در این دیدار که به منظور تقدیم دعوت مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ريیس تئاتر موزیکال آذربایجان برای حضور در همایش منطقه‌ای در تهران انجام شد، علی قسمت لالایف فعالیت‌های رایزنی فرهنگی باکو را بسیار خوب و اثرگذار خواند و از دعوت به همایش فوق تشکر كرد.
ابراهیمی‌نائيد طي سخناني، بر ضرورت بسط و گسترش روابط فرهنگی دو کشور تأكيد كرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، هفته فرهنگی آذربایجان در ایران، اواخر سال جاري برگزار مي‌شود.
رایزن فرهنگی ايران ادامه داد: ظرفیت‌های خالی فراوانی در مناسبات فرهنگی به ویژه در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی بین دو کشور ایران و آذربایجان وجود دارد که با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء روابط فرهنگی و هنری بهره برد.
وي در پايان سخنان خود، پیشنهاد داد: گروهی از هنرمندان ایران در تئاتر موزیکال آذربایجان و گروهی از هنرمندان تئاتر موزیکال نیز در ایران نمایشنامه‌هايی را روی صحنه ببرند.
در ادامه، پیشنهاد رايزن فرهنگي كشورمان مورد استقبال ريیس تئاتر موزیکال آذربایجان قرار گرفت و مقرر شد با دعوت از مسئولین تئاتر استان‌های همجوار و مذاکره با آنان زمینه همکاریهای آتی فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا