آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

استقرار شرکت نفت در خروجی گمرک بیله سوار 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: شرکت نفت با استقرار در خروجی گمرک بیله سوار مانع از قاچاق سوخت به جمهوری آذربایجان شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رضا قاسمیان ظهر پنجشنبه در ششمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار کرد: اجرایی کردن مصوبات کمیسیون استانی به مدیریت واحد و یکپارچه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز منجر می‌شود.

وی اقدامات جزیره‌ ای در این حوزه را بی نتیجه خواند و خاطرنشان کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون مدیریت واحد و شرح وظایف حوزه مربوط خود به صورت جزیره‌ای نسبت به انجام مأموریت‌های خود اقدام کنند قطعاً نتایج دلخواهی کسب نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: با شناسایی نقطه هدف و راهکارهای علمی و عملی می‌توان در راستای حل مسائل و نقاط کور حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیمات درست و لازم را در زمان و مکان مناسب گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل کالاهای اساسی و سوخت را مهمترین مسئله اقتصادی در کشور اعلام کرد و گفت: با اینکه تمامی کشورها در این زمینه با مشکل و بحران جدی مواجه هستند اما دولت سیزدهم با تلاش‌های شبانه روزی خود سعی در حل مسائل معیشتی مردم دارد.

قاسمیان جدیت ویژه در تأمین کالاهای اساسی و سوخت را در کشور و استان یادآور شد و بیان کرد: در بخش سوخت برخی افراد سودجو و فرصت طلب به منظور کسب سودهای هنگفت نسبت به خروج سوخت از مبادی رسمی اقدام می‌کنند که ضروری است در این زمینه با پلمب باک‌های اضافی جلوی خروج این سرمایه ملی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مأموران گمرک بیله سوار باید با حساسیت ویژه این موضوع را دنبال کنند، افزود: در راستای حل معضل قاچاق سوخت استقرار شرکت نفت در خروجی گمرک بیله سوار ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: با گذشت ۶ ماه از درخواست ما برای استقرار این شرکت هنوز هیچ نتیجه‌ای گرفته نشده است که بهتر است مسئولان گمرک بیله سوار و پایانه مرزی هر چه سریع‌تر در اجرایی شدن این مصوبه تلاش کنند.

قاسمیان با اشاره به پیچیدگی مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: بسیاری از سیاست‌ها و تصمیمات دولت در این حوزه وابسته به همراهی مردم است که باید دست‌اندرکاران این عرصه با دقت و هوشمندی کامل و حرفه‌ای تمهیدات لازم را بگیرند تا افراد خاطی و فرصت طلب نتوانند از تصمیمات دولت سو استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا