آذربایجاناخبارترکیهعمومی

استعفای یکی از نمایندگان «حزب خوب» در مجلس ملی ترکیه

با نزدیک شدن به زمان انتخابات شهرداری‌های ترکیه٬ تنش و اختلافات در احزاب سیاسی این کشور بیشتر می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه حریت٬ «تامر آک کال» نماینده مانیسا در مجلس ملی ترکیه و از سران حزب خوب٬ دیروز استعفا داده و اعلام کرد که از این به بعد به شکل یک نماینده مستقل به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه خواهد داد.

تامر آک کال در بیان دلایل استعفای خود از حزب خانم آکشنر اعلام کرد: برای تعیین نامزدهای شهرداری‌های شهرستان‌های مختلف استان مانیسا با من و دیگر نمایندگان شاخه استانی مانیسا هیچگونه مشورتی صورت نگرفته و خانم آکشنر بسیاری از شهرستان‌ها را در معامله با کلچدار اوغلو به حزب جمهوری خلق واگذار کرده است. من و دیگر نمایندگان به چنین چیزی اعتراض داریم و بر این باور هستیم که هرگونه ائتلاف و توافق باید با مشورت و رایزنی فعالان سیاسی شهرستان‌ها باشد. من موسس حزب خوب در استان مانیسا هستم و برای این حزب زحمت کشیده‌ام و لازم می‌دانستم قبل از معرفی نامزدها با من و دیگر نمایندگان استاد مشورت شود.

از دیگر سو امروز بسیاری از رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که احتمالاً به شکل مخفیانه بین حزب دموکراتیک خلق ها و ائتلاف ملت معامله پنهانی صورت گرفته و از آنجایی که حزب دموکراتیک خلق‌ها به عنوان یک نهاد اقماری پ.ک.ک بین ملی‌گرایان و کمالیست‌ها به یک حزب مدافع آرمان‌های تروریستی و تجزیه‌طلبانه شناخته شده، این توافق پنهانی٬ موجب بروز اختلافات گسترده در شاخه‌های استانی جمهوری خلق و حزب خوب خواهد شد.

پیشتر خانم آکشنر رهبر حزب خوب اعلام کرده بود: از هرگونه توافق و ائتلافی با حزب دموکراتیک خلق‌ها خودداری می‌کند.

شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرده که در استان‌های ازمیر٬ آدانا٬ آنکارا و استانبول نامزدی معرفی نخواهد کرد و تحلیل‌گران سیاسی ترکیه بر این باورند که اشاره غیر مستقیم حزب دموکراتیک خلق ها بر این است که حاضر است هواداران میلیونی کردهای مخالف اردوغان را در این شهرها اقناع کند تا در انتخابات پیش رو به نامزد ائتلاف ملت ( حزب جمهوری خلق و حزب خوب) رای دهند.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا