آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

استاندار اردبیل: مقدمات اجرای اتصال ریلی به جمهوری آذربایجان فراهم شده است

استاندار اردبیل گفت: مقدمات اجرای اتصال ریلی از مسیر تازه کند پارس آباد به جمهوری آذربایجان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا  و سیمای مرکز اردبیل سید حامد عاملی در حاشیه نشست با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: با توجه به مذاکراتی که در اجلاس گذشته داشتیم و تاکیداتی که در اجلاس پانزدهم اقتصادی دو کشور انجام شده، مقدمات کار فراهم است و امید می‌رود سریع‌تر کار شروع شود.
وی بیان کرد: بعد از این اجلاس هم قرار شد با هماهنگی سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، جلساتی در تهران و آذربایجان برگزار و اتصال این خط ریلی را عملیاتی کنیم.
استاندار اردبیل با اشاره به اشتراکات ویژه بین ایران و آذربایجان، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را در سطح کلان روابطی راهبردی دانست و اظهار کرد: رهبران و دولت‌های دو کشور به شدت معتقد به توسعه این روابط هستند.
عاملی با بیان اینکه استان اردبیل نقش بسیار مهمی در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا می‌کند، افزود: عمده‌ترین مرز جمهوری آذربایجان با استان اردبیل است، به طوری که این استان ۳۸۶ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد.
استاندار اردبیل گفت: اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی، دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار به هم نزدیک کرده و ما باید تلاش کنیم نقش استان اردبیل را بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم که توسعه روابط با کشور‌های همسایه هست، در دستور کار قرار دهیم.
عاملی با اشاره به روابط تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و مذاکرات امروز دو طرف در این زمینه گفت:هم اراده سفیر آذربایجان و هم استان این است که بتوانیم روابط تجاری را به رقمی بیش از آنچه که در گذشته بوده، برسانیم.
علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران همچنین با سفر به استان اردبیل از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بازدید کرد.
وی همچنین در جریان این سفر با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا