آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

علی علیزاده: تردد از مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می‌شود

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: با توجه به وجود ارتباطات تجاری از سوی فعالان اقتصادی ایران در آذربایجان و همچنین فعالان اقتصادی آذربایجان در ایران، این ارتباطات با تسهیل عبور و مرور مرزی بیش‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو کشور همسایه ایران و آذربایجان ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی دارند.

وی افزود: با توجه به وجود ارتباطات تجاری از سوی فعالان اقتصادی ایران در آذربایجان و همچنین فعالان اقتصادی آذربایجان در ایران، این ارتباطات با تسهیل عبور و مرور مرزی بیش‌تر می‌شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از بازگشایی مرزها در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در دوران کرونا و با وجود بسته بودن مرزها با سایر کشورها، مرز جمهوری آذربایجان برای تردد و مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران باز بود.

علیزاده ضمن ابراز خرسندی از فراهم بودن زمینه مناسب فعالیت‌های اقتصادی برای شهروندان جمهوری آذربایجان در ایران و استان اردبیل، گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در دو کشور با مشارکت فعالان اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

وی از افزایش پروازها بین دو کشور و ساده کردن تردد بین مرزها برای عبور و مرور  دو ملت خبر داد و تصریح کرد: اهالی ایران و جمهوری آذربایجان از دیرباز دارای ارتباطات و اشتراکات فرهنگی و دینی بوده‌اند که همچنان این ارتباطات برقرار است.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی استان اردبیل، گفت: با تسهیل تردد از مرز دو کشور، گردشگری سلامت نیز همگام با مبادلات تجاری تقویت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا