آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهعمومی

استاد دانشگاه محقق: اردبیل در گردشگری بین‌المللی، مقصد ناشناخته است

اردبیل عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: استان اردبیل و ظرفیت‌های گردشگری آن برای گردشگران داخلی مقصد شناخته شده، اما برای گردشگران خارجی مقصدی ناشناخته است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولی نعمتی استاد دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: رویداد گردشگری ۲۰۲۳ برای استان اردبیل و صنعت گردشگری آن یک فرصت تأثیرگذار است که باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به جوامع بین‌المللی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل می‌تواند برای گردشگران بین‌المللی جذابیت ایجاد کند، تصریح کرد: گردشگری پزشکی یکی از این ظرفیت‌ها است که باید با ایجاد زیرساخت‌ها و معرفی تخصص‌ها به‌خصوص به گردشگران سلامت کشور جمهوری آذربایجان در این زمینه بیش‌ازپیش فعال بود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: ارتباطات فرهنگی با کشورهای آذربایجان و ترکیه به‌ خصوص در حوزه فرهنگی و مذهبی می‌تواند در زمینه جذب گردشگران بین‌المللی به اردبیل مؤثر واقع شود.

نعمتی با بیان اینکه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی پتانسیل بالقوه برای جذب گردشگران بین‌المللی به‌ خصوص برای گردشگران علویان ترکیه است، تشریح کرد: سیاستمداران و سیاستگذاران باید نگرش خود را به صنعت گردشگری اصلاح کنند و نباید از این صنعت واهمه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گردشگری عشایر هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان به‌خصوص برای گردشگران بین‌المللی است، گفت: در وهله اول باید گردشگری عشایر استان معرفی شده و در وهله دوم باید حلقه اتصال دولت، عشایر و گردشگران ایجاد شود.

نعمتی با بیان اینکه گردشگری عشایر می‌تواند اقتصاد عشایر استان را متحول کند، تشریح کرد: اقتصاد عشایر به ذلیل تک‌بعدی بودن، شکننده است که با رونق‌گرفتن گردشگری عشایر می‌توان تاب‌آوری آنها را تقویت و تحکیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا