آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

رئیس مجلس: سوء‌ تفاهم‌های پیش آمده با جمهوری آذربایجان برطرف شد

دکتر قالیباف با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان گفت: این اواخر سوء‌ تفاهم‌هایی با جمهوری آذربایجان پیش آمده بود که این مسائل برطرف شد و قرار شد در آینده سفری به باکو داشته باشم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز با استقبال نایب رئیس اول مجلس و معاون پارلمانی رئیس جمهور و پس از شرکت در سیزدهمین مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی وارد تهران شد.

قالیباف در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در سخنانی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای صورت گرفته در این اجلاس با مقامات بلندپایه حاضر، گفت: سفری فشرده و پرکار به کشور ترکیه صورت گرفت. این اجلاس که در ادوار گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت غیرحضوری انجام می‌شد، امسال با حضور ۴۴ هیأت پارلمانی در سطوح مختلف از کشورهای آسیایی برگزار شد.

وی با اشاره به نشست سه جانبه بین رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در حاشیه اجلاس APA، گفت: در حاشیه این اجلاس نشست‌هایی به طور خاص با رؤسای مجالس آذربایجان و ترکیه به صورت دوجانبه و سه جانبه داشتیم که در نشست سه جانبه موضوعات مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کالا و انرژی بین ۳ کشور مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: همچنین این اواخر سوء‌ تفاهم‌هایی با جمهوری آذربایجان پیش آمده بود که این مسائل نیز برطرف شد و قرار شد در آینده سفری به باکو داشته باشم، همچنین مقرر شد این نشست‌ها تداوم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: گفت وگوها برای مسیرهای ترانزیتی شمال – جنوب و شرق – غرب صورت گرفت و مقرر شد نشست‌های سه جانبه در سطح وزرای خارجه، دفاع و سران شکل گرفته و بحث‌های مرتبط با حمل و نقل، ترانزیت و تجارت نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا