آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

استاد دانشگاه دوستی ملل مسکو: فشارهای خارجی تاثیری بر روابط روسیه و ایران ندارد

ولادیمیر یورتایف استاد دانشگاه دوستی ملل مسکو معتقد است توسعه مشارکت و همکاریهای راهبردی میان ایران و روسیه در اولویت سیاست خارجی کرملین قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولادیمیر یورتایف گفت: روسیه به روابط با ایران اهمیت میدهد و آن را بخشی از استراتژی گسترش روابط با کشورهای خاورمیانه می داند.
وی با بیان اینکه ایران از مهم ترین قدرت های خاورمیانه است، اظهار کرد: اقدامات آمریکا علیه ایران گواهی بر این مدعاست.

استاد دانشگاه روس در ادامه مصاحبه به فشارهای گاه و بیگاه آمریکا و تلاش های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کاهش روابط روسیه و ایران اشاره کرد و افزود: این فشارها و اقدامات پس از آنکه آمریکا هیچ نتیجه ای در منزوی کردن ایران به دست نیاورد بیشتر هم شد.
وی رژیم صهیونیستی را طرفدار دیگر منزوی کردن ایران و فشار بر این کشور خواند و افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد و از اهداف اصلی این دیدار کاهش روابط ایران و روسیه بود که از آن نتیجه ای نگرفت.
یورتایف گفت: روسیه با ایران روابط خود را استحکام می بخشد و همکاریهای دو کشور ماهیت مشارکت راهبردی یافته است.

یورتایف معتقد است؛ یکی از چالش های مهم قرن بیستم که دیپلماسی ایران با موفقیت حل کرد بحران پیرامون برنامه هسته ای ایران بود.
وی خاطرنشان کرد: ایران ثابت کرد با مذاکره میتوان اختلاف ها را حل کرد. هرچند پس از آنکه ترامپ سر کار آمد اجرای برجام از سوی آمریکا متوقف شد.
یورتایف معتقد است: آمریکا باید در سیاست های خود بویژه در عرصه تحریم های اقتصادی علیه ایران تجدید نظر کند و به میز مذاکره بازگردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا