آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل سفارت آمریکا در تفلیس

صدها تن از فعالان سیاسی گرجستان عصر یکشنبه تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل سفارت آمریکا در تفلیس برگزار کرد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری «نیوز گئورگیا»، صدها تن از فعالان سیاسی و هواداران حزب «اتحاد میهن پرستان» در این تظاهرات به موضع گیری های «دوید کرامر» دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا و نیز سفیر اسبق آمریکا در جمهوری آذربایجان در کنفرانس بین المللی اخیر در تفلیس، اعتراض کردند.

 کرامر در کنفرانس بین المللی همکاری گرجستان با اتحادیه اروپا و ناتو  که روز سه شنبه گذشته برگزار شد  توسط مرکز مطالعاتی سیاست اقتصادی و انستیتوی مکین در تفلیس به «ایرما ایناشویلی»، «هبر حزب اتحاد میهن پررستان که از بهبود روابط با روسیه حمایت می کند، اجازه سخنرانی نداد.

در این تظاهرات اعتراض آمیز همچنین برایزا به طرح مطالب افترا آمیز علیه حزب «اتحاد میهن پرستان» متهم  و خواسته شد هر دو سیاستمدار آمریکایی عناصر نامطلوب در گرجستان معرفی شوند.

حزب «اتحاد میهن پرستان» همچنین خواستار پایان دادن آمریکا به حمایت از «میخاییل ساآکاشویلی» رییس جمهوری اسبق گرجستان و حزب «جنبش ملی واحد» وی شدند.

حزب غربگرای «جنبش ملی واحد» به رهبری سااکاشویلی در سالهای ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۲ میلادی در گرجستان در قدرت بوده است.

در این تظاهرات اعتراض آمیز همچنین خودداری گرجستان از تلاش های برای عضویت در ناتو و اعلام بی طرفی نظامی این کشور خواسته شد.

تارخان مئوراوی یکی از رهبران حزب «اتحاد مهین پرستان» پیوستن گرجستان به نهادهای بین المللی نظامی از جمله ناتو و نیز استقرار پایگاه نظامی کشور بیگانه در خاک گرجستان را  غیر قابل قبول دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا