آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

اذعان ستون نویس پایگاه خبری «میدل ایست آی» به وجود مراکز جاسوسی اسرائیل در جمهوری آذربایجان و کردستان عراق

ریچارد سیلورستاین: موساد یک شبکه جاسوسی در اقلیم کردستان عراق و همچنین در آذربایجان و سایر نقاط هم مرز با ایران دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ریچارد سیلورستاین»، ستون نویس Middle East Eye ضمن اشاره به وجود پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در عراق و همچنین روابط نزدیک این رژیم با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان که از طریق آن دولت یهود به پایگاه های هوایی جمهوری آذربایجان در مرز شمالی ایران دسترسی پیدا کرده است، این چنین نوشت: «گزارش هایی مبنی بر اینکه اف-35های اسرائیلی اکنون در آنجا (آذربایجان) مستقر هستند وجود دارد.» سیلورستاین یادآور شد: «اسرائیل همچنین طی جنگ 2020 با ارمنستان هواپیماهای بدون سرنشین مرگبار را در اختیار جمهوری آذربایجان قرار داد.»

این کارشناس تصریح کرد که موساد یک شبکه جاسوسی در اقلیم کردستان عراق و همچنین در جمهوری آذربایجان و سایر نقاط هم مرز با ایران دارد.

پس از تأسیس رژیم اشغالگر قدس در سال 1948، بسیاری از یهودیان کرد به این کشور مهاجرت کردند و امروز جمعیت آنها حدود 300000 نفر است.

در اواسط دهه 1960، اسرائیل «سرتیپ تزوری ساگی» را به ایران فرستاد تا علیه عراق لشکرکشی کند، عراقی که نیروهایش در طول جنگ 1948 ضربات دردناکی به نیروهای اسرائیلی وارد کرده بودند. ماموریت او همچنین حمایت از مبارزه برای کردستان مستقل در عراق بود، زیرا ساگی به ساخت و آموزش ارتش کرد کمک کرد. با ادامه جنگ کردها برای استقلال از عراق، اسرائیل مقدار قابل توجهی سلاح به آنها داد. ساگی حتی یک بار گفت که آنقدر خود را با کردها یکی دانسته که “یک کرد میهن پرست” شده است.

از زمان انقلاب ایران در سال 1979، کردها برای اسرائیل به عنوان یک نیروی متعادل کننده منطقه ای که قادر به بی ثبات کردن نظام جدید ایران است، اهمیت استراتژیک پیدا کرده اند. سیلورستاین گفت که این امر به نوبه خود باعث ایجاد اختلاف در میان رهبران ایران شد، آنها می ترسیدند کردها بتوانند پایگاه محلی قوی برای صهیونیست ها ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا