آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

اذعان الهام علی اف به کاهش آمار جمعیت ارامنه در جمهوری آذربایجان

الهام علی اف در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص آمار جمعیت ارامنه ساکن جمهوری آذربایجان، تعداد آنها را کمتر از 30 هزار نفر عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که طی سال های گذشته مقامات و رسانه های باکو همواره جمعیت ارامنه باکو را که بطور نیمه مخفی در این شهر زندگی می کنند، 30 هزار نفر اعلام می کردند، الهام علی اف در گفتگو با روسای رسانه های روسیه در محل خبرگزاری تاس در مسکو گفت: « جمهوری آذربایجان هزاران نفر را که از ملیت ارمنی هستند، شهروند خود می داند. شمار آنها از 30 هزار نفری که گفته می شود، کمتر است. حتما، 10 – 15 سال قبل، 30 هزار نفر بوده است. در هر حال، آنها وجود دارند و زندگی می کنند و زندگی عادی دارند و هیچ کس هیچ ادعایی علیه آنها مطرح نمی کند.»

الهام علی اف ممنوع بودن ورود ارامنه به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد و گفت جمهوری آذربایجان بر مبنای اصول قومی ورود هیچ کس را ممنوع نکرده است.

علی اف افزود: «در صورت قصد ارامنه روسیه برای سفر به جمهوری آذربایجان، از قبل به سازمان های دولتی ذیربط در کشور ما درباره آنها اطلاع داده شود.»

الهام علی اف بدون اشاره به تبلیغات و شعارهای ترک گرایی و نفی سایر اقوام که محور اصلی تبلیغات رسانه ها و کتب درسی جمهوری آذربایجان است، ارمنستان را کشوری تک قومی و ایروان را شهری تک قومی توصیف کرد و گفت که برخلاف این، جمهوری آذربایجان و شهر باکو چندملیتی است و روح چندفرهنگ گرایی عملا در همه جای باکو و جمهوری آذربایجان مشاهده می شود!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا