آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغویژه

ادامه دستگیری ها در وزارت خارجه جمهوری آذربایجان

دستگیری ها در وزرات خارجه جمهوری آذربایجان به دلیل فساد مقامات رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از راکورس تی وی، واقعیت های جدید و جالبی در مورد پرونده دستگیری های صورت گرفته در وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، در حال آشکار شدن است.

مقیاس دستگیری های ضد فساد که در تاریخ 3 و 10 مارس توسط سرویس امنیت کشور در وزارت امور خارجه  صورت گرفته رو به افزایش است. در پی دستگیری چندین مقام وزارت خارجه از جمله «فرهاد ملازاده»، رئیس دفتراین وزارتخانه و «فائق باقروف»، رئیس دفتر کنسولگری، بازجویی از سایر مقامات ارشد و معاونان وزیر هم قابل پیش بینی به نظر می رسد.

اخراج شرم آور «المار ممدوف» پس از ناکارآمدی در جریان حوادث مربوط به درگیری های منطقه «تووز» در مرز ارمنستان و آذربایجان نشان داد که تحقیقات در این زمینه تسریع خواهد شد.

شنیده ها حاکی از  آن است که بررسی پرونده های فساد مالی و نقض قوانین مالیاتی هم در خود وزارتخانه و هم در سفارتخانه ها و کنسولگری های آذربایجان در کشورهای مختلف خارجی در حال پیگیری است.

در حال حاضر وزارت دارایی مشغول انجام بازرسی هایی برای مشخص شدن میزان دقیق تخلفات مالی صورت گرفته است. براساس نتایج اولیه بازرسی ها، میزان سوء استفاده های مالی به میلیون ها منات می رسد. در همین راستا، انتظار می رود طی روزهای آینده برخی از دیپلمات ها برای تحقیقات بیشتر مورد بازجویی قرار گیرند. در میان آنها اسامی تکان دهنده ای به چشم می خورد که برای عموم مردم آشنا است. بازداشت های پر سر و صدایی پیش بینی می شود.

گفتنی است پیش از این، دو معاون وزیر امور خارجه یعنی «رامیز حسن اف» و «نادر حسین اف» در رابطه با فساد در وزارت خارجه به سرویس امنیت کشور احضار شده و برای مدت طولانی مورد بازجویی قرار گرفته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا