ترکیه

اخراج گسترده خبرنگاران و پاکسازی رسانه‌ای در ترکیه+اسامی

به دنبال تهدیدات اخیر نخست‌وزیر ترکیه علیه رسانه‌های افشاگر واقعیت‌های پارک‌گزی میدان تقسیم استانبول، موجی از اخراج و برکناری خبرنگاران و کارکنان در رسانه‌های ترکیه آغاز شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، به دنبال بروز وقایع پارک گزی میدان تقسیم استانبول در ترکیه و گسترش آن به سراسر این کشور و واکنش اردوغان نخست وزیر ترکیه نسبت به افشاگری برخی رسانه های مستقل و تهدید اربابان رسانه‌ها، موجی از اخراج و برکناری خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها در این کشور آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، در همین راستا «چیدم آناد» و «میرگون جاباس» مجری برنامه‌های تلویزیونی کانال «ان.تی.وی» و نیز «نیلگون بالکاچ» نماینده این کانال خبری در شهر آنکارا به خیل برکنار شدگان از سمت خود پیوستند.

محافل مستقل در این باره می‌گویند: این روزها دوران بسیار بدی برای کارکنان رسانه‌ها در ترکیه آغاز شده و هر روز بر تعداد خبرنگاران و کارکنان رسانه‌هایی که با طرح شکایات واهی راهی زندان‌ها می شوند، افزوده می شود.

بر این اساس هر خبرنگار با وجدانی که اخبار واقعی در ارتباط با عملکرد دولت اردوغان تهیه و ارائه می کند، بلافاصله از کار برکنار می شود. اخراج این قبیل افراد حتی دامن رسانه های طرفدار دولت اردوغان نظیر روزنامه «ینی شفق» را نیز گرفته است.

«کورشاد بومین» یکی از نویسندگان روزنامه مذکور که بیش از 16 سال در این روزنامه به عنوان نویسنده مشغول به کار بوده اعلام کرد که از سوی مسئولان این روزنامه اخراج شده است.

«حسن جمال» نیز که با 45 سال سابقه نویسندگی بعد از 15 سال از روزنامه جدا شده، هشدار داد در صورت اصرار دولت اردوغان به پاکسازی رسانه‌ای روزی فرا می‌رسد که رسانه‌های ترکیه نیز مانند ماجرای پارک گزی به نقطه انفجار خواهد رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا