آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

اجتماع شیعیان مسکو در سالروز رحلت امام خمینی (ره)

همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، جمع کثیری از شیعیان پایتخت روسیه، یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما از مسکو، همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام خونین پانزده خرداد، جمع کثیری از شیعیان پایتخت روسیه، یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین پانزدهم خرداد را گرامی داشتند.
اتباع آذری، افغانی، تاجیکی و ایرانی مقیم مسکو با حضور در مرکز اسلامی این شهر به مقام والای حضرت امام خمینی (ره)، شهدای قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ و شهیدان انقلاب ادای احترام کردند.
در این مراسم که با همکاری سازمان دینی شیعیان مسکو، جمعیت اهل بیت (ع) و چند سازمان دینی برگزار شد، حجت‌الاسلام صابراکبری جدی، رئیس مرکز اسلامی با برشمردن ویژگی‌های برجسته شخصیت امام خمینی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی بدون نام امام عظیم‌الشان در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست با بینش الهی و عرفانی و نیز توکل قلبی به خداوند متعال ملتی را در برابر ظلم و جور متحد کند، گفت: با چنین بینش و شخصیتی ایشان توانستند رژیم تا بن دندان مسلح طاغوتی را سرنگون و انقلاب ملت را به پیروزی برسانند.
حجت‌الاسلام اکبری جدی افزود: استکبارستیزی، نهراسیدن از ابرقدرت‌های شرق و غرب، دفاع از مظلومان عالم در برابر متجاوزان و ظالمان، بویژه حمایت بی‌دریغ از فلسطین، اتکا به قدرت عظیم مردمی برای ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس و ده‌ها ویژگی بارز و منحصر به فرد، امام خمینی را به بزرگترین شخصیت تاریخ معاصر مبدل کرد.
حسین ملکی کاردار و معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: شخصیت و مقام والای امام راحل امت نه تنها منادی وحدت و یکپارچگی برای ملت ایران، بلکه الگوی عملی وحدت جهان اسلام بودند.
ملکی با اشاره به اینکه امام خمینی انقلابی را بنا نهادند که مبنای آن مردم سالاری دینی بود، گفت: برگزاری رفراندوم تعیین نظام چند هفته بعد از پیروزی انقلاب و در مجموع پنج انتخابات در فاصله یک سال پس از پیروزی انقلاب، از ایمان قلبی امام به رای و نظر مردم حکایت دارد.
وی گفت: از همان روز‌های نخست پیروزی انقلاب، ده‌ها توطئه خباثت‌آلود برای نابودی نظام نوپای اسلامی طرح ریزی شد، اما حضرت امام خمینی (ره) با راهبری و هدایت‌های عالمانه و دوراندیشانه همه توطئه‌ها را خنثی کردند.
در این مراسم، نیظامی باغلاروف رئیس جمعیت اهل بیت (ع) مسکو و تنی چند از علمای و شخصیت‌های دینی درباره نقش و جایگاه والای امام خمینی (ره) در استقلال طلبی و مبارزه بی امان با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکسی از آغاز نهضت تا ارتحال بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا